راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سال تبدیل نشان می‌دهد؛ بیش از یک میلیون کاربر و 749 بازار معاملاتی

صرافی رمزارز «تبدیل» که از سال ۱۳۹۸ شروع به ‌کار کرده، از گزارش سال ۱۴۰۲ خود به اسم «سقفی که شکسته شد» در یک دورهمی رونمایی کرد.

بخش اول این دورهمی به معرفی بخش‌های مختلف گزارش سال اختصاص داشت و در بخش دوم، مدیران این صرافی در پنلی به سوالات کاربران پاسخ دادند.

با توجه به اطلاعات این گزارش، تبدیل سال ۱۴۰۲ را سال طلایی خود می‌داند که در کنار سقف‌شکنی بیت‌کوین در پایان سال ۱۴۰۲، تبدیل نیز به رکوردهای جدیدی دست یافته است. در ابتدای این گزارش مسعود ملک‌محمدی، مدیرعامل تبدیل گفت: «در سالی که گذشت، تبدیل با تمرکز کامل بر تجربه کاربران، توانست گام‌های بزرگی در جهت توسعه محصول و بازار خود بردارد. در سال جدید همچون گذشته با تمرکز بر چهار ستون کیفیت سرویس، آموزش، توسعه ابزارهای معاملاتی نوین و پشتیبانی همدلانه، سطح جدیدی از دریافت خدمات باکیفیت و رضایت را برای کاربران ایرانی رقم خواهیم زد.»


گام‌های مهم تبدیل در سال ۱۴۰۲


طبق داده‌های این گزارش، تبدیل در سال ۱۴۰۲، ۱۲ اقدام مهم داشته انجام داده که در زیر آورده‌ایم.

نتیجه این اقدامات باعث شده تبدیل ۳۸۳ رمزارز، ۷۴۹ بازار معاملاتی و بیش از یک میلیون کاربر داشته باشد. مدیرعامل تبدیل، در دورهمی رونمایی گزارش سال، درباره دلیل رشد سریع این کسب‌وکار گفت: «توجه به کاربر به‌جای رقابت با دیگر صرافی‌ها، باعث رشد سریع ما بود و در این کار از پشتیبانی شروع کردیم.»


گزارش منابع انسانی و پشتیبانی تبدیل


تبدیل در گزارش سال خود آورده که در سال ۱۴۰۲ رشد چشمگیری در تعداد کارکنان داشته و تعداد آنها به حدود 150 نفر رسیده است. همچنین طبق این گزارش، خانم‌ها ۴۵ درصد و آقایان ۵۵ درصد کارکنان این شرکت را تشکیل می‌دهند.

پشتیبانی تبدیل نیز یکی دیگر از بخش‌هایی بود که در گزارش ۱۴۰۲ آمده است. طبق این گزارش، ۸۹ درصد مراجعین به پشتیبانی تبدیل از نحوه پاسخ‌گویی رضایت داشتند و میانگین پاسخگویی به سؤالات کاربران، زیر یک دقیقه بوده است.


محصولات جدید تبدیل


اولین محصولی که صرافی تبدیل در سال ۱۴۰۲ رونمایی کرد، معاملات اهرم‌دار بود که تا اهرم ۱۰ را در ۷۵ بازار معاملاتی پشتیبانی می‌کند. طبق گزارش سال تبدیل، تعداد معاملات اهرم‌دار انجام‌شده تاکنون ۱۱.۵۷۲.۹۷۹ بوده و ۱۰.۹۰۱.۱۱۵ دلار سود حاصل از این معاملات بوده است.

ربات نوسان‌گیر تبدیل، محصول بعدی است که این صرافی در سال ۱۴۰۲ رونمایی کرد. کاربران با استفاده از این ربات ۹۷۰.۷۵۵ دلار سود کسب کرده‌‌اند و تاکنون ۵۷۰.۳۹۴ ربات ساخته شده است. آمارها نشان می‌دهد که محبوب‌ترین بازار برای ساخت ربات، تتر-تومان بوده است.

آخرین محصولی که در سال ۱۴۰۲ به تبدیل اضافه شد سبد برنده بود. با توجه به گزارش تبدیل، کاربران این صرافی ۱۴.۵۶۴ بار از سبدهای برنده استفاده کردند و به سود ۲.۶۴۷.۴۴۸.۴۸۴ تومان رسیدند. در کنار نکات گفته‌شده، مارکتینگ تبدیل در این سال آکادمی تبدیل را فعال نگه داشته و برنامه‌های مختلفی چون وبینار آموزشی، مقالات، کتاب الکترونیکی و غیره داشته است. سپیده پناه، مدیرعامل تبدیل با اشاره به هدف اصلی مارکتینگ در تبدیل گفت: «کشف نیاز کاربر و در نهایت سودآوری او در بلندمدت، هدف اصلی ما بود و آموزش نیز بخش مهمی از آن است.»


محبوب‌ترین رمزارزها در تبدیل


طبق آمار تبدیل، فانتوم محبوب‌ترین ارز در بازار معاملاتی تبدیل بوده و شیبا و بیت‌کوین در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در جدول زیر ۱۵ رمزارز پرمعامله در تبدیل آمده است.

طبق این گزارش، ساعت محبوب کاربران برای معامله از ساعت ۱۷ تا ۲۳ بوده که در نمودار زیر مشاهده می‌شود.

پس از معرفی بخش‌های مختلف گزارش سال ۱۴۰۲ تبدیل، مسعود ملک‌محمدی، مدیرعامل تبدیل؛ امیررضا فتحی، مدیر فنی تبدیل و از هم‌بنیان‌گذاران آن و سپیده پناه، مدیر مارکتینگ این صرافی در پنلی به سؤالات مربوط به بیشترین دغدغه‌های کاربران پاسخ دادند. در ابتدای این پنل، ملک‌محمدی به موضوع همدلی که یکی از اصول اساسی تبدیل است اشاره کرد و در ادامه نیز به موضوعات دیگری مانند کارمزد بالا و رویکرد رگولاتوری اشاره شد.

برای دریافت گزارش سال ۱۴۰۲ صرافی رمزارز تبدیل می‌توانید گزارش کامل را از طریق لینک زیر دانلود کنید.

نویسنده / مترجم نگار حاتمی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.