پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
ITIL برای بانکها (2)
ITIL چیست؟ واقعیتها و تاریخچه
دانستن کمی از تاریخچه ITIL ضروری است. ITIL چارچوبی است از بهترین تمرینها برای مدیریت خدمات و عملکردهای IT که در اواسط دهه هشتاد توسط وزارت بازرگانی انگستان[1] تعریف شد. هدف اصلی ITIL همسو کردن تجارت و فناوری اطلاعات است، برای به کارگیری آنچه که مربوط به تجارت سازمانهاست. ITIL یک مفهوم اثبات شدهی متداول از سالها یادگیری از مدیران خدمترسانی[2] در سرتاسر دنیاست.
آن چیزی که نیاز است واقعا بدانید
حقایق سریع |
بگذارید توضیح دهم |
ITIL یک استاندارد نیست |
فرض کنید یک توصیهی خوب از مدیر فناوری اطلاعاتی است که آنجا بوده. بستگی به شما دارد که توصیهاش را به کار بگیرید یا نه. شما میتوانیدITIL را به شکلی که به بهترین وجه ممکن برای شما کارایی دارد به کار بگیرید. |
نمیتوانید شرکتتان را دارای مدرک ITIL کنید |
اگر هدفتان مدرک است باید استانداردهای ISO 20000 و BS 15000 را بر مبنای ITIL بگیرید. |
هیچ محصولی وجود ندارد که مطیع ITIL باشد |
هیچ کس نمیتوانند محصولاتش را به عنوان معیارITIL درجه بندی کند. این برای مردم متداول است که به مدرک PinkElephant اشاره میکنند. لطفا این نوشتهی قوانین را بخوانید. https://www.pinkelephant.com/en-GB/ResourceCenter/PinkVerify/CompatibilityCompliance.htm |
ITIL برای شرکتهای کوچک، متوسط و بزرگ است |
این یک حقیقت است! هر کسی میتواندITIL را به کار ببندد.هرچند،این زمانی معنی میدهد که تعداد تیم اطلاع رسانی شما بیشتر ازپنج نفر باشد. |
ITIL از طرف یک شخص تنها یا یک شرکت نیست |
این چارچوب توسط یک شرکت به تنهایی یا یک شخص به وجود نیامده است. هیچ غرض یا منفعت شخصی هم در پشت آن وجود ندارد. |