راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرابوم چه سرویس‌هایی برای حل چالش بازیگران بازار بورس و سرمایه ارائه می‌کند؟

تقریبا می‌توان گفت که از ابتدای امسال ورود به بازار بورس و سرمایه تقاضای زیادی پیدا کرد و افرادی جدید به این بازار وارد شدند. با توجه به حجم بالای معاملات این بازار و به‌تبع آن افزایش درخواست‌های واریز وجه به حساب بانکی مشتریان، انجام بهینه عملیات انتقال وجه به حساب بانکی مشتریان، به دغدغه مهم و چالش‌برانگیزی برای بازیگران بازار بورس و سرمایه تبدیل‌شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرابوم، در حال حاضر این عملیات به شیوه‌ای غیر بهینه و حتی در برخی موارد به‌صورت دستی انجام می‌شود. این موارد باعث شد تا چالش‌هایی در این خصوص ایجاد شود که به‌مرور این چالش‌ها منجر به بروز اختلال در تجربه مشتری، صرف زمان و انرژی زیاد و هزینه مالی و زمانی ناشی از خطای انسانی می‌شوند.

برای حل این چالش‌ها که در حال حاضر مشکلاتی را به وجود آورده، راه‌حل‌هایی در نظر گرفته‌شده است:

۱- انجام عملیات انتقال وجوه درخواستی مشتریان با فراخوانی سرویس‌های آنلاین انتقال وجه (انتقال وجه داخلی، پایا و ساتنا) از مبدأ بانک‌های گوناگون در بستر سیستم حسابداری کارگزاری به‌صورت گروهی برای واریز وجه به چندین حساب بانکی و یا به‌صورت تکی برای واریز وجه به یک حساب است.

۲- انجام عملیات انتقال وجه به‌صورت خودکار و با صرف کمترین زمان، با مشخص کردن بازه‌های زمانی دلخواه برای انتقال درخواستی مشتریان انجام شود.

۳- فراخوانی سرویس‌های آنلاین استعلام صورت‌حساب و مغابرت‌گیری، به‌منظور تشخیص سریع مغایرت‌های احتمالی تراکنش‌ها برای اجتناب از هزینه‌های تحمیلی و نارضایتی‌های ناشی از خطاهای انسانی صورت گیرد.

شرکت فرابوم، سرویس‌های مذکور را از مبدأ بانک‌های گوناگون کشور در بستر پلتفرم بوم در اختیار بازار بورس و سرمایه قرار داده تا به‌راحتی این سرویس‌ها را از بین بانک‌ها در سیستم حسابداری خود پیاده‌سازی کرده و برای ارائه ارزش متمایز به مشتریان و سرمایه انسانی خود فراخوانی کنند.

فرابوم، اکوسیستم بزرگ و جامع نوآوری باز ایران است که بالغ‌بر ۲۰۰ سرویس از طریق پلتفرم بوم (اولین پلتفرم بانکداری باز مبتنی بر API) در اختیار سرویس‌گیرندگان آن قرارگرفته است که سرویس‌های فرابوم شامل:

  • سرویس‌های مبتنی بر حساب
  • سرویس‌های کارت و پرداخت
  • سرویس‌های انتقال وجه
  • سرویس‌های تسهیلات
  • سرویس پیمان (برداشت مستقیم)
  • اعتبارسنجی و احراز هویت
  • بانکداری باز شرکتی
منبع روابط عمومی شرکت فرابوم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.