راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان پذیره‌نویسی سهام پالایشی یکم از طریق اپلیکیشن دیجی‌پی فراهم شد

امکان خرید واحدهای دومین صندوق سرمایه‌گذاری دولت مبتنی بر کد سجام از طریق اپلیکیشن دیجی‌پی فراهم شد.

صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در سهام «پالایشی یکم» (دارا دوم) با نماد «پالایش» در فهرست نرخ صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران درج شد. شروع پذیره‌‌نویسی از بامداد روز چهارشنبه ۵ شهریورماه شروع شده است و تا ۱۹ شهریورماه انجام خواهد شد. پذیره‌‌نویسی برای هر شخص حقیقی ایرانی تا سقف پنج میلیون تومان امکان‌‌پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

علی رزازی، معاون توسعه کسب‌وکار اپلیکیشن دیجی‌پی در خصوص این پذیره‌نویسی گفت: «زمان عرضه دارا یکم، پذیره‌نویسی از طریق ۱۴ بانک ممکن بود و حالا با عرضه سهام پالایشی یکم (دارا دوم) بانک کارآفرین نیز مسوولیت پذیره‌نویسی خود را به دیجی‌پی واگذار کرده است. با توجه به شروع پذیره‌نویسی از ۵ شهریور، اپلیکیشن دیجی‌پی خرید این سهام را مبتنی بر کد سجام فراهم کرده است. به این معنی که فرآیند خرید علاوه بر ثبت در این اپلیکیشن، در سامانه سجام نیز ثبت می‌شود. با این امکان کاربران علاوه ‌بر ثبت خرید خود، امکان مشاهده خرید‌های ثبت شده در سجام را دارند.»

علی رزازی در ادامه تاکید کرد: «مزیت پذیره‌نویسی مبتنی بر سجام نسبت به کد ملی این است که هر فرد اگر با کد ملی به خرید سهام خود از طریق اپلیکیشن‌های مختلف اقدام کند ممکن است بیش از پنج میلیون خرید کرده باشد که در این خصوص بعداً با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد، اما کاربری که بر بستر دیجی‌پی خرید خود را ثبت می‌کند با استعلام‌هایی که در لحظه در سجام صورت می‌گیرد، نمایش داده می‌شود که خرید مشتری آیا به سقف پنج میلیون تومان رسیده است یا خیر.»

فریبرز قربانیان، مدیر فناوری اطلاعات بانک کارآفرین نیز در خصوص جزییات این همکاری گفت: «در دوره اول فروش دارا یکم ۱۴ بانک عامل فروش بودند که در دوره جدید با عرضه سهام پالایشی یکم، بانک کارآفرین نیز به این ۱۴ بانک اضافه شده است. با توجه به این موضوع تصمیم داشتیم تا در فرصتی کوتاه از همکاری تیمی فنی و سریع استفاده کنیم که در نهایت در قالب تفاهم‌نامه‌ای با تیم دیجی‌پی، در زمینه فروش سهام پالایشی یکم همکاری صورت گرفت.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.