پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کارت اعتباری اپل معرفی شد / کاهش نرخ بهره، افزایش کارایی و پاداش به کاربران، از مزیتهای اپلکارت است
اپل، سرویس مالی جدید خود به نام اپلکارت را رونمایی کرد. این سرویس با هدف تحول در سیستمهای پرداخت اعتباری طراحی شده است.
به گزارش زومیت، کاربران آیفون (iPhone) در نقاط مختلف جهان، امروزه از سرویسهایی همچون Apple Wallet و Apple Pay و Apple Pay Cash استفاده میکنند. قطعا عرضه کارتی اعتباری با برند محبوب آنها میتواند قدم بعدی برای وفادارکردن هرچهبیشتر باشد. کوپرتینوییها در جریان رویداد شب گذشته، همکاری با گلدمن ساکس، بانک بزرگ آمریکایی را اعلام کردند که درنتیجه آن، سرویسی جدید بهنام اپلکارت (Apple Card) به کاربران عرضه خواهد شد.
راهکار پرداخت جدید اپل (Apple) با این ادعا معرفی شد که تجربه استفاده از کارتهای اعتباری را برای مشتریان بهبود دهد. سخنگوی اپل از عبارت «رویکرد سالمتر در پرداخت» برای سرویس جدید شرکت استفاده کرد. در تعریف رویکرد سالمتر اپل، میتوان به امکاناتی همچون فهرست شفافتر از تراکنشها و دستهبندیهای منظمتر و کاربرپسندتر هزینهها اشاره کرد.
اپلکارت با هدف تکمیل سرویسهای کنونی اپل در پرداخت طراحی شد. بهعلاوه، با اضافهشدن آن قابلیت به راهکارهای پرداختی مشتریان آیفون و دیگر دستگاهها، کارتهای اعتباری قدیمی که در اپلیکیشن Wallet بودند، بهمرور جایگزین خواهند شد.
اگرچه هدف اصلی اپل از معرفی سرویس جدید افزایش سهم از هزینههای پرداختی مشتریان است، فشار اصلی آن، بر رقبای ارائهکننده خدمات پرداخت وارد خواهد شد. بهعلاوه، معرفی اپلکارت افراد بیشتری نیز به عضوشدن در سیستمهای پرداختی اعتباری تشویق میکند.
سخنگوی اپل در مراسم رونمایی اپلکارت گفت در هربار خرید با استفاده از آن سرویس، ۲ درصد از هزینه خرید بهصورت پول نقد به نام Daily Cash به حساب کارت اعتباری اپل کاربر بازمیگردد. بهعلاوه، خریدهایی که از فروشگاههای فیزیکی و اپلیکیشنهای اختصاصی اپل با استفاده از اپلکارت انجام شود، ۳ درصد جایزه یا همان بازگشت وجه نقد برای کاربر به همراه خواهد داشت.
مزایایی که اپل بهصورت بازگشت وجه به کاربران میدهد، باعث افزایش فروش محصولات خود شرکت هم میشود. آن مزایا مشتری را تشویق میکند تا هزینه محصول را کاملا و یکباره پرداخت کند و به دنبال تخفیفهای متفرقه نباشد.
پیشازاین، سرویس اختصاصی اپلپِی (Apple Pay) بهعنوان راهکاری مفید برای اتصال عرضهکنندگان کارتهای اعتباری و خردهفروشان شناخته میشد. آن ابزار اعتبارسنجی کاربران را با سرعت سریعی انجام میداد و خریدها بهصورت بیسیم و بهراحتی انجام میشدند. اپل سهم کوچک از هر خرید را بهدلیل همان اعتبارسنجی بیومتریک برداشت میکرد. اکنون و با عرضه اپلکارت، سهم کوپرتینوییها از خرید بیشتر خواهد شد؛ چراکه خودشان وظیفه ارائه کارت اعتباری و مدیریت ارتباط با مشتری و کنترل تراکنشها را هم متقبل شدهاند.