راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا بانک صادرات برای خدمات الکترونیک خود از مشتریان هزینه می‌گیرد؟

این روزها مهم‌ترین و خبرسازترین بانک کشور بانک صادرات ایران است. شاید زمانی که مهندس محمد علی مفرح بنیان بانک صادرات را گذاشت فکرش را هم نمی‌کرد که بزرگترین پرونده بانکی کشور به نام این بانک رقم بخورد. آن هم در روزهایی که خانواده بانک صادرات باید خودشان را برای جشن تولد ۶۰ سالگی آماده می‌کردند. اما بانک صادرات نشان داده که در همه زمینه‌ها می‌تواند رکورد بزند: ۴۲ میلیون حساب سپهر، ۴۰۲ هزار پایانه فروش، پرداخت ۸۸ میلیون قبض غیر حضوری، استفاده ۵۰۴ هزار نفر از همراه بانک و در نهایت ۲۸۰۰ میلیارد تومان تقلب با نام این بانک. حالا این تفلب چه اختلاس باشد و چه سواستفاده از نام این بانک، چه پای بانک‌های دیگر هم وسط باشد یا نه، این پرونده را دیگر با نام بانک صادرات می‌شناسند. همان طور که برق را با ادیسون می‌شناسند هر چند که در عالم واقع این تسلا بوده که برق را اختراع کرده است. این ماجراها آن هم در روزهای ۶۰ سالگی این بانک احتمالا سر مدیران این بانک را شلوغ‌تر از پیش کرده باشد. اما امروز بعدازظهر علیرضا شیرازی مدیر سرویس‌های بلاگی بلاگفا اعتراضی دیگر به نحوه عملکرد این بانک در عرصه اینترنت بانک وارد کرد. او در وبلاگ خود نوشت:

بانک صادرات و خیانت به اعتماد مشتریان 

امروز متوجه شدم بانک صادرات جدیداً برای هر بار مشاهده صورت حساب بانک از طریق اینترنت بدون هشدار و اطلاع قبلی از حساب شما پول برداشت می‌کند! در واقع شما برای هر بار ورود به سایت و مشاهده موجودی یا صورت حساب ۲۵ تومان پرداخت می‌کنید و از آنجا که تایم اوت صفحات بانکداری اینترنتی این بانک کوتاه هست گاهی پیش می‌آید که مجددا نیاز به ورود و در واقع پرداخت ۲۵ تومان دیگر داشته باشید.

آیا این مسئله در قوانین بانکداری و در زمانی که مشتری برای ثبت نام برای استفاده از این خدمات اقدام می‌کند قید شده است قاعدتا خیر! و این بانک و شاید بانکهای دیگر به خود این اجازه را داده‌اند به این بهانه از حساب مشتری بدون اطلاع قبلی پول برداشت کنند. به همین سادگی شما برای کاری که در واقع به سود بانک نیز هست (چرا که بانکداری اینترنتی هزینه خدمات برای بانک‌ها را به شدت کاهش می‌دهد) به زور هزینه پرداخت می‌کنید. این بانک نه در صفحه بانکداری اینترنتی و نه در سایت اصلی خود تا این لحظه هیچ خبری در این زمینه منتشر نکرده است.

عدم اطلاع قبلی به مشتریان و برداشت کارمزد بدون اطلاع قبلی نقض حقوق مشتری و خیانت در اعتمادی است که مشتری به بانک دارد.

بعد از تحریر: این بانک حتی بعد از ورود برای هر بار زدن دکمه صورت حساب هم بیست و پنج تومان کم می‌کند که این دیگر در نوع خود بی‌نظیر است!

حال سوال این است که آیا واقعا بانک صادرات بدون توافق قبلی برای ارائه سرویس از حساب مشتریان پولی کسر می‌کرده است؟ بانک‌های دیگر چطور؟

5 نظرات
  1. ناشناس می‌گوید

    بله کسر میکند بدون هیچ اطلاع قبلی

  2. ناشناس می‌گوید

    ۱۰۰% کسر میکنه

  3. مهدی می‌گوید

    واقعا ک با این خدمتتون!
    پول هم کسر میکنن
    خود ب خود نرم‌افزار من غیرفعال شد
    فعال کردنش هم کل کارمندان بانک منم مونده بودن
    آخر سر رئیس بانک بعد دو ساعت معطلی دوباره راه اندازیش کرد!

  4. مومنی می‌گوید

    سلام
    متاسفانه اگر اقساط تسهیلات هم به تاخیر بیفتد مبلغ ۵۸۸۶۰ ریال به ازاء هر اخطار از حساب مشتری کسر میکنه! الان در یک لحظه ۴تا هزینه از بنده کسر کرده که نمیدونم به چه کسانی ۴تا اخطار داده
    متاسفم برای این سیستم بانکی و خودم

  5. حمید می‌گوید

    واقعن برای شمامسعولین بانک متاسف هستم.بابت اخطارقسط از حساب من۵۸۸۶هزارتومن اونم دوبارپیامک اخطارازحسابم کسرشد.یعنی ۱۱۵۰۰تومن بابت یه اخطارکم شده.ننگ برشمامسعولین بانک ضادرات که خون مردماکردیدتوشیشه.ازدماغتون بیا این پول

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عضو خبرنامه راه پرداخت شوید
اطلاع از آخرین روندها و رویداهای فناوری‌های مالی ایران و جهان