راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا عمان جای امارات را می‌گیرد؟

سفارت ایران در مسقط روز دوشنبه اعلام کرد: « علی بن مسعود السنیدی وزیر تجارت و صنایع عمان در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی با او، دستور داد مشکلات موجود بازرگانان ایرانی در عمان حل شود.»

به گزارش ایرنا، به نقل از این سفارتخانه، در این دیدار که باهدف تقویت و ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور انجام شد، در خصوص مسائل مرتبط با هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هم بحث تبادل‌نظر شد.

هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان ششم و هفتم تیرماه امسال در مسقط برگزار خواهد شد.

یکی از مسائل مهم مطرح در این نشست امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد میان دو کشور است که پیشنهاد آن پیشتر از سوی قیس بن یوسف رئیس اتاق بازرگانی عمان مطرح شد.

ایران و عمان از دیرباز از روابط اقتصادی مناسبی برخوردارند و طی سال‌های اخیر همکاری‌های تجاری دو کشور رشد سریعی داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان پیشتر اعلام کرد: «درحالی‌که بازرگانان ما در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس نمی‌توانند به‌راحتی فعالیت اقتصادی کنند، در عمان برای ایرانیان تمهیداتی در نظر گرفته‌شده که مهم‌ترین آن افتتاح حساب و نقل‌وانتقال پول از بانک‌های عمانی است. ضمن آنکه دو بانک ملی و صادرات که در مسقط شعبه دارند، اجازه صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های ایرانی دارند و شرکت‌های عمانی نیز این ضمانت‌نامه‌ها را قبول دارند.»

بر اساس اعلام سفارت ایران در عمان، در سال 1396 شمسی، 25 هیئت تجاری خصوصی بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور مبادله شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.