راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیش از 6 میلیارد و 600 میلیون دلار ارز برای تأمین نیازهای کشور اختصاص یافت

از زمان ابلاغ سیاست جدید ارزی تا 18 اردیبهشت‌ماه، درمجموع معادل بیش از 6 میلیارد و 600 میلیون دلار ارز به نرخ معادل 4200 تومان برای تأمین نیازهای کشور تخصیص داده‌شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، معادل دلاری 5 میلیارد و 464 میلیون دلار از منابع تخصیص‌یافته در این مدت به‌صورت بانکی و از منابع بانک مرکزی بوده است. همچنین معادل حدود 700 میلیون دلار ارز توسط شبکه بانکی از طریق سامانه نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) برای واردات کالا و خدمت اختصاص‌یافته است و معادل 445 میلیون دلار نیز ارز اشخاص بوده که به‌صورت واردات در قبال صادرات به موضوع واردات اختصاص پیداکرده است.

لازم به ذکر است از معادل 6 میلیارد و 600 میلیون دلار ارز تخصیص داده‌شده، بالغ‌بر معادل 3 میلیارد و 750 میلیون دلار آن، تأمین‌شده و بانک مرکزی این میزان ارز را به بانک‌های عامل فروخته و بانک‌ها نیز در اختیار متقاضیان قرار داده‌اند.

گفتنی است از مجموع ارز تخصیصی برای تأمین نیازهای کشور حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار به واردات کالاهای اساسی شامل برنج، جو، حبوبات، دام زنده، ذرت، روغن، شکر، کره، کنجاله سویا، گندم و گوشت اختصاص‌یافته است و معادل 330 میلیون دلار نیز برای واردات دارویی شامل تجهیزات پزشکی، داروی ساخته‌شده، شیر خشک و مواد اولیه دارو تخصیص پیداکرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.