راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تولید و ارائه اسکناس‌های هوشمند بیت‌کوین در سنگاپور

شرکتی در سنگاپور اسکناس‌های هوشمند برای ارزهای دیجیتالی توسعه و ارائه می‌دهد و به‌تازگی هم فروش فیزیکی اسکناس‌های بیت‌کوین را البته به‌صورت پایلوت در فروشگاه بزرگ سنگاپور آغاز کرده است.

شرکت تانجم (Tangem) که خودش را به‌عنوان پلتفرم اسکناس‌های هوشمند معرفی کرده است، هدف از طراحی این اسکناس‌ها را راحتی و سهولت مالکیت و خریدوفروش ارزهای رمزنگاری‌شده در بازار، به راحتی پول‌های کاغذی موجود، بیان کرده است و در حال حاضر هم این اسکناس‌ها برای واحدهای 0.01 و 0.05 بیت‌کوین در دسترس است.

چند روز پیش این شرکت تولیدکننده اسکناس برای دارایی‌های دیجیتال خبر راه‌اندازی اسکناس‌های هوشمند بیت‌کوین را در فروشگاه مگافاش سانتک سیتی سنگاپور اعلام کرد.

در متن اعلام این خبر آمده است که این اسکناس‌ها قابلیت این را دارند تا به‌طور اساسی سادگی و امنیت دستیابی، مالکیت و گردش ارزهای رمزنگاری‌شده در بازار را برای کاربران بهبود بخشند.

شرکت تانجم دفاتر مرکزی در سوئیس و هنگ‌کنگ و نمایندگانی در سنگاپور، مسکو و چین نیز دارد.

شیوه کار این اسکناس‌های هوشمند به چه صورت است

به گفته تانجم، اسکناس‌های هوشمند بیت‌کوین این شرکت از نظر امنیت و حفاظت با اسکناس‌های موجود در بازار برابری می‌کند و داشتنش هم هزینه چندانی ندارد.

این شرکت با اشاره به سهولت استفاده از این اسکناس‌ها می‌گوید: «برای استفاده از آن هیچ زیرساخت و یا اپلیکیشن خاصی مورد نیاز نیست و صرفا با یک گوشی هوشمند با قابلیت NFC اسکناس را لمس کنید تا مطمئن شوید که دارایی دیجیتال شما معتبر است.»

همچنین به گفته تانجم انتقال مالکیت این ارزها به‌صورت ناشناس و آنی انجام می‌شود. درواقع فرایند انتقال کل کیف پول از طریق کلید خصوصی زنجیره بلوک و بدون نیاز به کارمزد و صبر کردن برای تایید زنجیره بلوک، انجام می‌شود.

علاوه بر این، شرکت مدعی است که این اسکناس‌ها مجهز به سیستم امنیتی EAL6 پلاس، برای تمامی ارزهای رمزنگاری‌شده است و کلیدهای خصوصی غیرقابل بازگشت به کار گرفته شده در این فناوری مانع از تکرار کیف پول و دارایی‌ها می‌شود.

جالب است بدانید که سخت‌افزار استفاده شده در اسکناس‌های هوشمند تانجم از جنس کاغذ نیست و مبتنی بر تراشه S3D350A سامسونگ است و هزینه تولید هر اسکناس برای شرکت معادل 2 دلار است.

این کارت‌ها این قابلیت را دارند تا دارایی‌های دیجیتال را به مدت 20 سال درون خودشان ذخیره کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا دارایی‌های دیجیتال خودشان را از زنجیره بلوک به تانجم و در صورت نیاز از تانجم به زنجیره بلوک بارگذاری کنند.

منبع: Bitcoin.com و CNN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.