راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بارسلونا درصدد ایجاد ارز رمزنگاری‌شده اختصاصی «رک»

بارسلونا از ارز رمزنگاری‌شده خود به نام رک (REC) رونمایی کرد که ساکنان می‌توانند آن را در ۱۰ منطقه این شهر استفاده کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، رک مخفف «منابع اقتصادی شهروندان» به زبان اسپانیایی است و در تلاش است تجارت محلی را با استفاده از این روش پرداختی در اماکنی چون مغازه‌ها گسترش دهد. نرخ تبدیل رک بر حسب یورو خواهد بود، اما در زمان معرفی اولیه این ارز تنها مغازه‌داران مجازند این ارز را به یورو تبدیل کنند.

رک بخشی از برنامه نوآوری اجتماعی اروپا و برنامه اقدام خلاقانه شهری است که خواستار تضمین حداقل درآمد برای همه ساکنان اروپایی بوده و اتحادیه اروپا می‌خواهد هر چه زودتر اجرای آن را در تمامی کشورهای عضو ببیند.

خوان والردی اقتصاددان آرژانتینی با اشاره به امکانات بیشتری که ارزهای شهری در اختیار افراد می‌گذارند افزود: «افراد بیشتری قادر خواهند بود از وسایل پرداختی دیجیتالی بهره ببرند. علاوه بر آن این پول جایی نخواهد رفت، در همان جامعه خرج می‌شود و در همان جامعه هم سرمایه‌گذاری خواهد شد.»

او افزود: «حتی اگر چنین ابزارهای مالی در اروپا توسعه یابند، کشورهای فقیرتر نیز می‌توانند از معرفی آنها بهره‌مند شوند؛ مردم می‌توانند با استفاده از این ارزها در تلفن همراه خودکار پرداخت را انجام دهند چرا که با وجود فقیر بودن این کشورها، همه افراد دارای تلفن همراه هستند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.