راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به نظرسنجی نیوُ درباره مشکلات مالی روزمره افراد / حدود 38 درصد مردم هیچ پس‌اندازی نمی‌کنند

مطمئناً همه ما با مسائل مالی روزمره خود مشکلاتی داریم. ما در این زمینه یک نظرسنجی انجام دادیم که نتایج جالبی داشت و البته کمی هم ترسناک! این نظرسنجی بین حدودا 2 هزار نفر برگزار شد و از آن‌ها چند سؤال ساده در مورد مسائل مالی روزمره پرسیده شد. در ادامه سوال‌ها و جواب‌های این نظر سنجی آمده است.

 

با مدیریت مالی آشنایی دارید؟

70 درصد به این سؤال جواب مثبت دادند.

 

به‌صورت ماهیانه پولی را پس‌انداز می‌کنید؟

حدود 38 درصد گفتند که اصلاً پس‌انداز نمی‌کنند؛ 19 درصد کمتر از 10 درصد درآمد خود را پس‌انداز می‌کنند؛ 15 درصد بین 10 تا 25 درصد ؛ 12.5 درصد بین 25 تا 50 درصد و حدود 12 درصد نیز بالای 50 درصد از درآمدهایشان را پس‌انداز می‌کنند.

 

از زندگی مالی یا همان وضعیت مالی خود راضی هستید؟

65 درصد راضی بودند.

 

بودجه‌بندی دارید؟

50 درصد جواب مثبت دادن!

 

این نتایج نشان داد که همه ما مشکلات تقریبا مشابهی داریم؛ اما ما اینجا هستیم تا به شما برای غلبه بر مشکلات مالی کمک کنیم. اما مشکلاتی که همه ما تقریبا با آن روبه‌رو هستیم شامل موارد زیر است:

بودجه‌بندی نداریم: که در این مورد زیاد صحبت شده است که چطور بودجه‌بندی کنیم، از کجا شروع کنیم، چطور هزینه‌های ثابت و متغیر و حتی مناسبتی رو محاسبه کنیم. حتی یک قدم جلوتر در مورد مسائلی که هر کدام از ما ممکنه در زمان بودجه‌بندی فراموش کنیم هم‌صحبت شده است؛ اما هنوز هم سخت‌ترین و مهم‌ترین قسمت بازی برای ما بودجه‌بندی هست. اول‌ازهمه پیشنهاد می‌کنیم برای همه‌چیز بودجه در نظر بگیرید.

ما قبلاً در مورد قانون 50/20/30 صحبت کرده‌ایم؛ سعی کنید با توجه به درآمد خود، 50 درصد از هزینه‌ها را برای ملزومات (اجاره، خدمات عمومی، حمل‌ونقل روزانه، مواد غذایی)، 20 درصد از هزینه‌ها را برای اولویت‌های مالی خود (صندوق اوراق قرضه، پس‌انداز بازنشستگی، بازپرداخت بدهی) و 30 درصد از هزینه‌ها را برای گزینه‌های سبک زندگی خود (غذا خوردن، خرید، ورزشگاه، مسافرت و غیره) اختصاص دهید.

فراموش می‌کنیم پس‌انداز کنیم یا نمی‌دانیم چطور باید این کار را انجام دهیم: نزدیک به 40 درصد از افراد هرسال پس‌انداز کمتری نسبت به سال گذشته دارند و تقریباً هیچ پس‌اندازی غیر از حقوق بازنشستگی ندارند. اکثر مردم فکر می‌کنند پس‌اندازی که یک‌بار خرج شده دیگر پر نمی‌شود، اما به این موضوع فکر نمی‌کنند که پول پس‌اندازشان روزی برای خرید خانه، ماشین یا حتی موارد اورژانسی خیلی میتونه به آن‌ها کمک کند.

پس‌انداز را از همین‌الان شروع کنید که برای این کار می‌توانید از «برنامه حسابداری شخصی نیوُ» استفاده کنید. لطفا تمام پس‌انداز خود را به‌صورت نقد در دسترس نگذارید، می‌توانید در بانک‌ها با سپرده‌های مختلف پس‌انداز کنید یا در کاری که تخصص و اطمینان دارید سرمایه‌گذاری کنید.

خرج‌های اضافه داریم: و به‌عنوان آخرین مشکل یکسان بین ما باید بگوییم که در نظرسنجی تیم نیوُ حدود 60.5 درصد از افراد حداقل یک قسط یا بدهی به‌صورت ماهیانه داشتند که این بدان معنا است که بیشتر ما مقداری از درآمد ماهیانه خود را برای قسط‌ها و بدهی‌های سال پیش هزینه می‌کنیم و تورم هرساله هم باعث افزایش هزینه‌های هر سال می‌شود؛اما مهم‌ترین قسمت موضوع اینجاست که این هزینه‌ها قابل‌کنترل هستند زیرا شما هر ماه مقدار مشخصی هزینه‌ی ثابت مثل اجاره، غذا و یا قسط دارید و روی بقیه هزینه‌ها یا همان خرج‌های اضافه می‌توانید کنترل کامل داشته باشید.

ساده‌ترین راه برای کنترل هزینه‌های اضافی پیدا کردن آن‌ها است. برای این‌کار می‌توانید تمام این هزینه‌ها را پیدا کنید، بنویسید و برای آن‌ها بودجه‌بندی کنید. تمام هزینه‌هایی که هر ماه انجام می‌دهید را بنویسید و آخر هر ماه یک نگاهی به آن‌ها بیندازید و برای ماه‌های آینده‌ی، این هزینه‌ها را کمتر کنید.

منبع: حسابداری شخصی نیوُ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.