راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توضیحات محمدرضا قبادی درباره بوتکمپ شتاب‌دهنده نوین‌تک

شتاب‌دهنده نوین‌تک زیرمجموعه شرکت پرداخت نوین آرین است که فضای فیزیکی آن که همان فضای کاری اشتراکی این واحد است، در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه طباطبایی قرار دارد. دوره یک ماهه پیش‌شتاب‌دهی از دومین چرخه شتاب‌دهی این مرکز در تاریخ ۲ خرداد ۹۷ شروع می‌شود. گفت‌وگویی با محمدرضا قبادی در این خصوص انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شنبه‌پرس، مدیرعامل نوین‌تک درباره رویداد پیش‌شتاب‌دهی این مرکز می‌گوید: «رویدادهای پیش‌شتاب‌دهی ما به صورت رایگان برگزار می‌شود و تیم‌ها می‌توانند در قالب رویداد یک‌ماهه ثبت‌نام کنند. در نوین‌تک، این رویدادهای یک‌ماهه با عنوان بوتکمپ برگزار می‌شود. بوتکمپ امسال از ۲ خردادماه شروع می‌شود و تا ۲۸ خرداد که روز دمودی است، ادامه دارد و تیم‌هایی که وارد بوتکمپ می‌شوند، در روز دمودی ارائه می‌دهند.» قبادی اضافه می‌کند فراخوان ثبت‌نام برای شتاب‌دهنده به صورت مستمر باز است، با اینجا او تأکید می‌کند ورود استارت‌آپ‌ها از طریق رویداد بوتکمپ، به واسطه پایش یک‌ماه تیم‌ها، آسان‌تر خواهد بود. به گفته قبادی از ۷ تیم ارائه‌دهنده در بوتکمپ سال پیش، تنها ۲ تیم پذیرفته شده‌اند.

 

انواع حضور در رویداد بوتکمپ

قبادی در رابطه با نحوه شرکت در این رویداد می‌گوید: «برای حضور در رویداد دو فرمت داریم؛ اگر تیم‌ها در دوره پیش‌شتاب‌دهی ثبت‌نام کنند، این فرایند رایگان خواهند بود و تیم‌ها یا افراد می‌توانند تیم‌آپ کنند و با افراد و تیم‌هایی که حضور دارند آشنا شده و ادامه دهند. ولی این سیستم گزینشی و رقابتی خواهد بود. به این معنی که بعد از گذشت دو هفته اول، یک پیچ‌کامپتیشن میانی دارند و فقط تیم‌های منتخب حفظ می‌شوند و بقیه تیم‌ها حذف خواهند شد. برای تیم‌های منتخب هم در پیچ‌کامپتیشن نهایی که همان روز دمودی است، تصمیم گرفته می‌شود که آیا این تیم وارد چرخه شتاب‌دهی بشود یا خیر. فرمت بعدی به این شکل است که تیم‌ها می‌توانند فقط از کارگاه‌هایی که در این دوره برگزار می‌شود، استفاده کنند؛ که در این حالت باید هزینه ریالی کارگاه‌ها پرداخت شود.»

مدیرعامل شتاب‌دهنده نوین تک در رابطه با مهلت فراخوان این رویداد توضیح می‌دهد: «فراخوان این رویداد، ۲۷ ازدیبهشت تمام می‌شود که در اصل فراخوان ثبت نام چرخه بعدی شتاب‌دهی ما هم به حساب می‌آید که از وبسایت نوین تک به آدرس ntaccel.com است. در سایت ایوند هم جزئیات برنامه‌ها و مجموعه کارگاه‌هایی که در رویداد برگزار می‌شود موجود است و علاقمندان می‌توانند از این طریق در جریان جزئیات برگزاری این رویداد قرار گیرند.»

 

چرخه‌های شتاب‌دهی نوین‌تک

قبادی در رابطه با فعالیت‌های کلی شتاب‌دهنده نوین‌تک هم می‌گوید: «چرخه اول شتاب‌دهی ما پاییز سال ۹۶ با ۷ تیم شروع شد. ما در این شتاب‌دهنده در ۴ حوزه اینترنت اشیاء، فین‌تک، تجارت الکترونیک و صنعت بازی کار می‌کنیم. در حال حاضر تمام تیم‌ها در فضای کاری ما مستقر هستند.» قبادی اشاره می‌کند که اولین دمودی نوین‌تک برای تیم‌های حاضر در اولین دوره شتاب‌دهی این مرکز، در تاریخ ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد.

قبادی در رابطه با چرخه‌های بعدی این شتاب‌دهنده هم توضیح می‌دهد: «۱۵ تیرماه ۹۷ دومین دوره شتاب‌دهی ما شروع می‌شود. دوره‌های شتاب‌دهی نوین‌تک به مدت ۲۶ هفته یا ۶ ماه است. در سال ۹۷ بعد از اتمام دوره دومین دوره، دوره سوم در زمستان شروع می‌شود.» در ادامه او به دوره‌های پیش‌شتاب‌دهی این مرکز اشاره می‌کند و می‌گوید: «دوره‌های پیش‌شتاب‌دهی ما، رویدادمحور هستند؛ دوره‌های پیش شتاب‌دهی دراصل سری رویدادهای یک ماهه هستند که طی آنها کارهای پیش شتاب‌دهی انجام می‌گیرد و تیم‌ها در صورت پذیرفته شدن وارد فرایند شش ماه شتاب‌دهی می‌شوند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.