راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

از بوستون تا ملبورن؛ چه شهرهایی مطلوب استارت‌آپ‌ها هستند؟

اتاق تهران / زمانی که می‌خواهید یک کسب‌وکار جدید فناورانه راه‌اندازی کنید، در اولین نظر، نگاه‌ها به سمت دره سیلیکون سانفرانسیسکو جذب می‌شود؛ اما افزایش هزینه‌های زندگی و قیمت ملک، کارآفرینان را در این نقطه به دردسر می‌اندازند. چرا که آنها در ابتدای کار پول چندانی ندارند. به همین دلیل کارآفرینان باید توجه کنند که مکان‌های جایگزین زیادی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید وجود دارد که بسیار ارزان‌تر از دره سیلیکون است. اینترپرینر در گزارشی 5 شهر جهان که برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها بهترین هستند را معرفی کرده است.

 

1. بوستون؛ ایالات متحده

بوستون در واقع نسخه سواحلی شرقی سانفرانسیسکو است. جمعیت این شهر بسیار تحصیل کرده‌اند، چرا که بوستون میزبان 60 دانشگاه است.

 

برخی از معتبرترین دانشگاه‌ها مانند دانشگاه ام‌آی‌تی و هاروارد در بوستون قرار دارند. به همین دلیل در این شهر استعدادها راحت‌تر کشف می‌شوند. همچنین هم فراموش نکنید که بیل گیتس و مارک زاکربرگ هم از بوستون آغاز کردند.

 

2. برلین؛ آلمان

برلین یکی از سریع‌ترین اکوسیستم‌های استارت‌آپی را در سراسر جهان است. مقر اصلی بسیاری از استارت‌آپ‌ها در برلین است. همچنین در این شهر شتاب‌دهنده و مراکز انکوباتور برای کمک به کارآفرینان حضور دارند. این شهر در قلب اروپا قرار دارد و آلمان هم از اقتصاد قوی برخوردار است.

از همین رو، اگر یک کارآفرین بخواهد در اروپا شروع به کار کند و یا کسب‌وکار خود را رشد دهد، برلین بهترین مکان است.

 

3. بنگلور؛ هند

بنگلور میزبان حدود 4900 استارت‌آپ فعال است. بنگلور یکی از شهرهای پیشرو هند است که از دهه 1970 ساخته شده است.

در این شهر، هزینه نیروی کار کم و استعداد فنی عالی است.

 

4. استانبول؛ ترکیه

استانبول پل بین اروپا و آسیا است. این شهر بسیار بزرگ و با جمعیت 15 میلیون نفر است که بیشتر جمعیت آن جوان هستند.

مالکیت دستگاه موبایل و میزان نفوذ اینترنت در این شهر بسیار زیاد است. استانبول یک بازار در حال ظهور است؛ بنابراین باید آماده باشید تا با چالش‌های بازار نوظهور روبه‌رو شوید.

 

5. ملبورن؛ استرالیا

ملبورن اغلب با شهر سیدنی به عنوان شهر تکنولوژی استرالیا رقابت می‌کند. با این تفاوت که هزینه زندگی و هزینه املاک در ملبورن کمتر از سیدنی است. این باعث می‌شود که ملبورن بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها را به خود جذب کند.

در این شهر جامعه کسب‌وکار بسیار متنوع است و بنگاه‌های استارت‌آپی می‌توانند در هر صنعتی راه پیدا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.