راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مقصد بعدی بزرگ‌ترین صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده دنیا کشور مالت است

بزرگ‌ترین صرافی دنیا با توجه به حجم معاملات، بایننس در جستجوی یک شروع تازه در مدیترانه است.

بایننس که یک سال پیش در هنگ‌کنگ شروع به کار کرد در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد دفتری جدید در مالت است. این گفته‌های مؤسس بایننس ژااو چنگ‌پنگ “Zhao Changpeng” در یک مصاحبه در هنگ‌کنگ است. بایننس به‌زودی صرافی فیات-به-کریپتو (اسکناس-به-رمزارز) در این کشور جزیره‌ای اروپایی شروع به کار خواهد کرد و در مراحل پایانی عقد قراردادی با بانک‌های محلی است که به بایننس دسترسی به واریز و برداشت بدون محدودیت زمانی خواهد داد.

ژااو اظهار کرد: «با اطمینان می‌توان گفت، به‌زودی شریک بانکی بایننس را اعلام خواهیم کرد. مالت در حوزه فین‌تک و ارزهای رمزنگاری‌شده بسیار پیشرو است.»

ژااو گفت: «از سال گذشته قانون‌گذاران چین و آمریکا شروع به سخت‌گیری و تحت فشار گذاشتن صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده کرده‌اند و کسب‌وکارهایی مثل بایننس با دشواری فراوان به دنبال محلی همیشگی برای استقرار کسب‌وکارشان می‌گردند.»

بایننس دفتری در ژاپن داشت و سعی داشت تا مجوزی برای فعالیت‌هایش دریافت کند، اما تصمیم گرفت کارمندانش را از دفتر حذف کند که باعث رویارویی کارمندان با قانون‌گذاران محلی نشود.

آژانس خدمات اقتصادی ژاپن روز جمعه گذشته اخطاریه‌ای به بایننس اعلام کرد که مجوزی برای دفترشان در این کشور دریافت نکرده‌اند و بدون اجازه مشغول به فعالیت در این مکان بوده‌اند.

ژااو همچنین اعلام کرد که به مذاکراتش با دولت مردان هنگ‌کنگ ادامه داده است اما نتایج آن گفتگوها شفاف نبوده است. بایننس یکی از هفت صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده بود که در ماه‌های اخیر نامه اخطاریه‌ای از سوی کمیسیون اوراق قرضه و آتی هنگ‌کنگ دریافت کرده‌اند و از آنها خواسته شده بود که طبق قوانین هنگ‌کنگ دارایی‌های دیجیتال را به عنوان اوراق قرضه معامله نکنند.

چرخش بایننس به سمت مالت به این دلیل است که سیاست‌گذاران این کشور سعی می‌کنند کشورشان را به‌عنوان یکی از پیشروهای حیطه دارایی‌های دیجیتال معرفی کنند. دولت گفتگوهای عمومی در رابطه با قانون‌گذاری دارایی‌های مجازی، فروش توکن‌ها و صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده برپا کرده است.

به گزارش مالتا ایندیپندنت در ماه گذشته سازمانی به نام Malta Digital Innovation Authority تشکیل شده است که وظیفه تصدیق و قانون‌گذاری کسب‌وکارهای مربوط با بلاک‌چین و فعالیتشان و همچنین ایجاد چهارچوبی برای برگزاری عرضه‌های اولیه سکه را نیز بر عهده دارد.

ژااو گفت که او در همین اواخر توسط مقامات جمهوری مالت دعوت به بررسی لایحه جدیدی شده است که برای مساعدت با کسب‌وکارهای مربوط به رمزارزها قرار است به تصویب برسد. صرافی‌اش از لحاظ حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته بزرگ‌ترین صرافی با توجه به حجم نقدینگی بوده است: «چیزی حدود ۱٫۷ میلیارد دلار در این صرافی معامله انجام شده است.»

بایننس همچنین در حال کار بر روی صرافی غیرمتمرکز‌اش است و سعی دارد تا چند ماه آینده شروع به کار کند. ده تیم مختلف در حال کار بر روی توسعه این پروژه مشغول به کار هستند، اما این فناوری در حال حاضر کندتر از آن است که بتواند جای صرافی متمرکز بایننس را بگیرد.

منبع: کوینیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.