پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رئیس اتاق بازرگانی: پیششرط حمایت از کالای ایرانی بهبود فضای کسبوکار است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواستار بهبود فضای کسبوکار در ایران شد و گفت: «ثبات در اقتصاد کلان و نرخ ارز از جمله پیششرطهای حمایت از تولید و مصرف کالاهای ایرانی است.»
به گزار خبرگزاری مهر، غلامحسین شافعی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: «به نظر میرسد که رقابتپذیری کالای ایرانی باید به عنوان یکی از پیششرطهای حمایت از کالای ایرانی مدنظر همه اقشار جامعه و سیاستگذاران قرار گیرد؛ به این معنا که کالای ایرانی بتواند با کالای مشابه خارجی هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت رقابت کند.»
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: «در این ارتباط هم، بخش تولید کشور باید به تکنولوژی روز دنیا مجهز شود و این شکاف تکنولوژیکی بین بخش تولید ایران و دنیا که طی سالهای اخیر به جود آمده، از بین برود؛ به نحوی که کالای ایرانی از نظر کیفیت، قادر به رقابت با نمونههای مشابه خارجی شود.»
او قیمت تمام شده کالای ایرانی را یک مسئله بسیار مهم در حوزه حمایت از کالای ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: «به نظر میرسد که مهمترین مسئله کنونی اقتصاد ایران، بهبود فضای کسبوکار است؛ به این معنا که برای اینکه سرمایهگذاری بیشتری از سوی سرمایهگذاران داخلی و خارجی در ایران رخ دهد، باید سرمایهگذاران نیز، اعتماد و اطمینان حداقلی از آینده اقتصاد ایران را داشته باشند؛ یعنی فردی که در اقتصاد ایران سرمایهگذاری میکند؛ باید یک حداقلهایی را از شاخصهای اقتصادی پیشبینی کند تا بتواند این اطمینان را حاصل نماید که اقتصاد ایران، یک اقتصاد باثبات است.»
شافعی خاطرنشان کرد: «ثبات در اقتصاد کلان و قیمت ارز، از جمله پیششرطها است و به نظر میرسد که قوانین باید در این رابطه، روان باشند و تثبیت تصمیمگیری و مقررات بخشهای اقتصادی به چشم بخورد.»
او جلب اعتماد مصرفکنندگان را یکی از مواردی دانست که باید مدنظر تولیدکنندگان برای حمایت از کالاهای داخلی باشد و گفت: «مشتری مداری امروز به شعار اول تولیدکنندگان خارجی تبدیل شده است و تکیه بر مسئله کیفیت کالای ایرانی و خدمات پس از فروش نیز از جمله مواردی است که مصرفکنندگان داخلی را به خرید کالاهای ایرانی ترغیب میکند.»