راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعداد پروانه‌های صادر شده اپراتور مجازی MVNO به هشت مورد رسید

سازمان رگولاتوری با صدور پروانه فعالیت تجاری در حوزه MVNO (نوع اول) برای شرکت ارتباطات آرین تل موافقت کرد.

به گزارش نشریه الکترونیک ترند، بر این اساس شرکت ارتباطات آرین تل وابسته به مجموعه (SAP) آرین ماهواره، پس از نگین ارتباطات آوا (آپتل و آذرتل)، توسعه فناوری ارتباطات نوین همراه، همراه هوشمند آینده (سه دارنده پروانه نوع دوم) و کیش سل پارس (سامانتل و ایرانتل)، توسعه ارتباطات همراه شاتل، پارسیان همراه لوتوس و داده گستر عصر نوین (های‌وب) به جمع دارندگان پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه پیوست.

اپراتور مجازی تلفن همراه نوع اول (Full MVNO) اپراتوری است که مجاز به اجاره و یا خرید خدمات شبکه تلفن همراه از اپراتور میزبان براساس قرارداد عمده‌فروشی بوده و با استفاده از نشان تجاری (برند) و مدل بازاریابی و فروش خود، آنرا به صورت خرده فروشی به مشترکین نهایی عرضه می‌کند.

علاوه بر آن باید تا پایان سال دوم، بخش‌هایی از شبکه زیرساخت تلفن همراه (به‌جز شبکه دسترسی رادیویی) شامل حداقل مرکز سوئیچینگ تلفن همراه و نقاط پشتیبانی خدمات داده مانند GGSN و SGSN و مرکز ثبت اطلاعات مکانی (HLR) مشترکین، را مخصوص خود ایجاد و راه‌اندازی کند. اپراتورهای نوع اول مجاز به در اختیارداشتن سکوی خدمات، سامانه صورتحساب گیری و مدیریت و نگهداری مشترکین هستند.

برخلاف اپراتور نوع اول، اپراتور مجازی نوع دوم مجاز به داشتن مراکز سوئیچینگ تلفن همراه مستقل و نقاط پشتیباتی خدمات داده مانند GGSN و SGSN مخصوص به خود نمی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.