راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ایتالیا: افزایش معاملات روزانه در تجارت الکترونیک

بنا به گفته مدیران تجارت الکترونیک در ایتالیا، معاملات روزانه‌ای که به صورت الکترونیک انجام می‌گیرند رو به افزایش هستند که درصد چشمگیری به رشد فروش‌های خرد آنلاین افزوده است. به گفته روبرتو لیسکا، مدیر Netcomm، خرید گروهی در حال حاضر ۴۰۰ میلیون یورو ارزش دارد که با احتمال رشد تا سه برابر نیز روبروست.

الساندور پرگو، مدیر تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات و نظارت‌های مدیریتی در دانشکده مدیریت Politecnico di Milano، تقریبا یک سوم یا ۴۰۰ میلیون یورو از رشد خریدهای خرد آنلاین سالانه کشور را به وبسایت‌ها و تجارت موبایلی نسبت می‌دهد.

سایت Groupon در ایتالیا ۴ میلیون کاربر دارد که به معاملات روزانه به مشتریانش ارائه می دهد. به گفته متخصصین به تقلید از این سایت، سایت اسپانیایی تخفیفات تفریحی Groupalia مشتریان ایتالیایی را هدف گرفت؛ گروپالیا پس از ۱۸ ماه فعالیتش در ایتالیا در حال حاضر ۳ میلیون کاربر دارد.

الساندور پرگو می‌گوید این سایت‌های معاملاتی تمرکز شدیدی روی کاربران با ابزارهای موبایلی دارند تا بتوانند خریدارن on-the-go را جذب کنند. برای مثال، بعضی از این شرکت‌های معاملاتی به مشتریانشان نرم‌افزارهای موبایلی‌ای تحت عنوان loyalty ارائه می‌کنند که به مشتری اجازه می‌دهد لیست کاملی از خریدهایش داشته باشد و همچنین این نرم‌افزار با توجه به لیست خریدهای مشتری، پیشنهادهای ویژه‌ای به او می‌دهد.

منبع: وبلاگ شرکت توسن

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.