راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انواع شیوه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور

با نزدیک شدن به ایام عید نوروز، تعداد مسافرت‌های خارج از کشور مردم بیشتر می‌شود و همان‌طور که می‌دانید برای آنکه بخواهید از کشور خارج شوید، باید عوارض خروج از کشورتان را پرداخت کنید. در این مطلب نیز قصد داریم خیلی سریع نگاهی به شیوه‌های مختلف پرداخت عوارض خروج از کشور داشته باشیم.

اولین راه پرداخت عوارض خروج از کشور، از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان سداد است. این کارت‌خوان‌ها که دقیقاً برای این کار تهیه شده‌‌اند، در تمام فرودگاه‌های بین‌المللی در دسترس مسافرین قرار دارند. برای آشنایی بیشتر با شیوه پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق کارت‌خوان‌های شرکت سداد می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

دومین راه، استفاده از دستگاه‌های خودپرداز غیرنقد جی‌اس‌اس است. این دستگاه‌ها در بیشتر از ۸۰۰ نقطه از کشور نصب‌شده‌اند و عوارض خروج روی تمام آن‌ها قابل پرداخت است. برای آشنایی کامل با چگونگی پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق دستگاه‌های خودپرداز غیرنقد جی‌اس‌اس، اینجارا ببینید.

سومین راه، استفاده از اپلیکیشن ایوا است. برای این کار ابتدا باید اپلیکیشن ایوا را از طریق کافه بازار، گوگل‌پلی، اپ‌استور و یا سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد دانلود کنید و از طریق گزینه «عوارض خروج» این اپلیکیشن، به‌راحتی پرداختتان را انجام دهید.

ببینید: چگونگی پرداخت عوارض خروج از کشور با اپلیکیشن ایوا / آموزش تصویری

چهارمین راه نیز پرداخت عوارض خروج از کشور، با کمک اپلیکیشن پیام رسان داخلی بله است. برای پرداخت عوارض خروج از کشور با اپلیکیشن بله، ابتدا باید اپلیکیشن بله را نصب و از طریق گزینه «بانک من»، عوارض خروج خود و سایر همراهانتان را با چند کلیک پرداخت کنید. ازاینجا می‌توانید مراحل پرداخت عوارض خروج از کشور با استفاده از این اپلیکیشن را ببینید.

پنجمین راه نیز پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد است. برای این کار باید وارد سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد به نشانی «www.sadadpsp.ir» شوید و روی گزینه «سامانه عوارض خروج از کشور» که زیر بنر سایت، سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید.

برای آشنایی با شیوه پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد، اینجا را ببینید.

ششمین راه نیز مراجعه به سایت بانک ملی است. در این صورت می‌توانید عوارض خروج از کشورتان را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی شرکت خدمات نوین داده‌ورزی سداد انجام دهید. برای این کار باید بعد از وارد شدن به سایت بانک ملی، روی گزینه «خدمات الکترونیک» که در بالای سایت سمت راست قرار دارد کلیک کنید و سپس گزینه «پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور» را انتخاب کنید.

ببینید: چگونگی پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور از طریق سایت بانک ملی ایران / آموزش تصویری

هفتمین راه، استفاده از وب کیوسک‌های بانک ملی است. سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور روی این وب کیوسک‌ها تعبیه شده است که طی چند مرحله می‌توانید پرداختتان را انجام دهید. این وب کیوسک‌ها در برخی از شعب بانک ملی و در تمام شعب شهاب بانک ملی موجود هستند.

شما می‌توانید نحوه‌ی استفاده از وب کیوسک را ازاینجا مشاهده کنید.

درصورتی‌که به هر دلیلی نتوانستید از هیچ یک از شیوه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور که در بالا آن‌ها را نام بردیم، استفاده کنید، می‌توانید از طریق قدیمی‌ترین راه انجام این کار که حضور در شعب بانک ملی است، عوارض خروج از کشورتان را پرداخت کنید.

2 دیدگاه
  1. علی می‌گوید

    سلام. بابت مقاله فوق العاده و بسیار خوبتون بسیار سپاسگزارم. عالی بود/

  2. سعید احمدی می‌گوید

    با سلام
    واقعا مطلب خیلی مفیدی بود ممنون خانم حاجی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.