راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گام برداشتن در مسیر دیجیتالی شدن / درباره سید علی دانشگر بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / دانشگر از زمانی که داتین شکل گرفته، مدیرعامل این شرکت بوده است. درست است که داتین از دل فناپ بیرون آمده است، اما کاری که امروز داتین انجام می‌دهد، هسته اولیه فعالیت‌های فناپ بود.

فناپ با ایده تولید و توسعه نرم‌افزار بانکداری شکل گرفت و این ماموریت بعدها در شرکت داتین ادامه پیدا کرد و فناپ به‌دنبال رویاهای بزرگ‌تر در زمینه هوشمندی رفت. شرکت نرم‌افزاری داتیس آرین قشم (داتین) یکی از شرکت‌های ایرانی پیشرو در تولید نرم‌افزارها و ارائه محصولات بانکی و مالی است که در حال حاضر با بیش از ۵۰۰ پرسنل مشغول فعالیت است.

داتین که تا پایان سال ۱۳۹۱ به‌عنوان واحد راهکارهای بانکی شرکت فناپ فعالیت می‌کرد، از ابتدای سال 1392 به یک شرکت مستقل زیرمجموعه هلدینگ فناپ ارتقا یافت. از آغاز تشکیل، پروژه تولید Core Banking بومی به‌عنوان نخستین اقدام این شرکت هدف‌گذاری شد. این کار از ابتدای سال 1385 و با تشکیل تیم برنامه‌نویسی آغاز شد و با بررسی محصولات داخلی و خارجی مشابه ادامه یافت. ثمره این فعالیت، راه‌اندازی نخستین سیستم در بانک پاسارگاد در دی‌ماه 1387 بود.

به‌موازات آن نیز سامانه‌های سوئیچ پرداخت، مدیریت کارت، بانکداری موبایل، بانکداری مدرن، سامانه‌های تحلیلی، سامانه‌های مشتری‌محور، سامانه برنامه‌ریزی منابع سازمانی و سامانه مانیتورینگ رصد راه‌اندازی شدند تا راهکار جامع بانکی داتین عملیاتی شود. دانشگر در میزگردی که در دفتر راه پرداخت برگزار شده بود، با گفتن همه مشکلاتی که اکنون وجود دارد، گفته بود: «روند دیجیتالی شدن صنعت بانکداری می‌تواند فرصتی باشد تا صنعت بانکداری کشور گام‌های جدیدی بردارد». بنابراین در سال 1397 باید منتظر برداشتن این گام‌های جدید باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.