راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ترابیان: به پرداخت ملت روزانه 12 میلیون تراکنش را پردازش می‌کند / هیچ بدهی به جایگاه‌داران نداریم

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت با اشاره به اینکه برای توسعه اجرای طرح کیف پول پیش‌تر مشوق‌هایی به جایگاهداران پرداخت می‌شد گفت: «این طرح مدت‌هاست اجرا نمی‌شود و همه مبالغ تشویقی پرداخت شده و هیچ‌گونه بدهی به جایگاهداران نداریم.»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدعلی ترابیان گفت: «حدود 8 سال پیش در قالب کیف پول کارت‌های سوخت و برای تشویق جایگاهداران به استفاده و ترویج پول دیجیتال به ازای هر لیتر سوخت‌رسانی 2 تومان پرداخت می‌شد اما پس‌ازآن که کارت‌های بانکی جایگزین کیف پول شد، اجرای طرح تشویقی نیز به پایان رسید.»

او ادامه داد: «تا زمانی که این طرح تشویقی اجرا می‌شد مبالغ آن نیز تمام و کمال پرداخت شد و اسنادش نیز موجود است با این حال اگر جایگاهداری طلبی از ما در قالب این طرح دارد مستنداتش را ارائه کند تا پرداخت انجام شود.»

این مسئول تصریح کرد: «در حال حاضر از طرح کیف پول تنها برای سوخت‌گیری نهادهای خاصی و در محدوده هزار تا 2 هزار لیتر در روز استفاده می‌شود و با توجه به این که بسیاری از مردم از کارت سوخت جایگاهداران استفاده می‌کنند بنابراین ضرورتی به ادامه پرداخت به صورت کیف پول وجود ندارد تا در قالب آن طرح تشویقی اجرا شود بر همین اساس آن طرح مدت‌هاست به نقطه پایانی خود رسیده است.»

او در عین حال گفت: «با وجود این ما پس از آن طرح تشویقی تکریم یک و پس از آن طرح تشویق تکریم 2 را برگزار کردیم که هفته گذشته پس از قرعه‌کشی یک دستگاه خودرو برای یکی از جایگاهداران اهدا شد ضمن آن که برای جایگاه برتر بر اساس عملکرد، جوایزی به جایگاهدار و عواملش اعطا شد.»

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت همچنین درباره گلایه جایگاهداران به تأخیر در پرداخت وجوهشان گفت: «از یک ماه و اندی پیش بر اساس تصمیم بانک مرکزی و قواعد شاپرک پرداخت به حساب پذیرندگان که 7 سیکل در روز داشت به یک سیکل 24 ساعته کاهش یافت و ما نیز مانند بقیه بانک‌ها ناگزیر به اجرای این قانون هستیم.»

به گفته این مقام مسئول هر روز ساعت 4:30 تا 5 بامداد اطلاعات از شاپرک دریافت و آماده‌سازی می‌شود تا قبل از ساعت 7:30 دقیقه این مبالغ به حساب همه پذیرندگان از جمله جایگاهداران واریز شود.

او در این باره اضافه کرد: «در سه چهار روز اول اجرای طرح جدید شاپرک و جوی که ایجاد شد حدود 15 جایگاه در سطح کشور سعی کردند نقدی سوخت را عرضه کنند تا بتوانند مابه ازاء سوختی را که از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دریافت می‌کنند، پرداخت کنند که این شرکت زمان پرداخت هزینه خرید سوخت جایگاهداران را از 48 ساعت به 72 ساعت افزایش داد تا کماکان جایگاهداران بتوانند از ایستگاه‌های پرداختشان استفاده کنند ضمن این که در جایگاه‌ها دستگاه پایانه فروش هم در نظر گرفته شد تا در هر صورت سوخت‌گیری با پرداخت الکترونیکی ادامه یابد.»

ترابیان با تأکید بر این که مردم و جایگاهداران بدون هیچ دغدغه و نگرانی از سیستم‌های پیشرفته موجود استفاده کنند گفت: «شرکت به پرداخت ملت روزانه 12 میلیون تراکنش را پردازش می‌کند و اولین شرکت پردازشگر پرداخت خاورمیانه محسوب می‌شود که روزانه حدود یک میلیون پذیرنده را پاسخ می‌دهد که سه هزار جایگاه عرضه سوخت نیز در همین قالب است.»

1 دیدگاه
  1. سمیع امامی دانالو می‌گوید

    عرض سلام و احترام
    تخریب صنعت پرداخت علی الخصوص شرکت های فعال در حوزه پرداخت های الکترونیک که دارای رتبه جهانی هستند و جز شرکت های بزرگ صنعت پرداخت هستند در روزها و هفته های گذشته از سمت برخی از سازمانها،نهادهای دولتی و خصوصی ، تکثیر و توزیع اخبار کذب و بی ریشه در فضای مجازی و . . . موضوعی قابل تامل است . موضوعاتی که در ارتباط با شرکت های بزرگ PSP (به پرداخت ملت / پرشین سوئیچ (آپ) و شرکت سپ) اتفاق افتاده است . موضوعی که می بایستی در مرحله اول از طرف وکلای قانونی شرکت های اعلام شده و در مراحل بعدی از طرف مراجع قانونی و نظارتی بر صنعت پرداخت نادیده گرفته نشود(شرکت شاپرک و شتاب) ، و در اسرع وقت با دلایل قانونی و محکمه پسند بر همگان روشن و شفاف گردد تا از بی اعتمادی به صنعت پرداخت جلوگیری و از دامن زدن به موضاعاتی از این طیف که در راستای تخریب جایگاه صنعت پرداخت و شرکت های فعال در این حوزه است با برخوردی قانونی و مناسب جلوگیری شود. دیدگاه شخصی اینجانب در ارتباط با حملات خبری و رسانه ای کذب به صنعت پرداخت و شرکت های فعال در این حوزه دارای پشت پرده ای مبهم و ریشه دار است که در زمان مناسب و لازم پاسخ مناسب داده نشده است . برای مثال اخباری کذبی که در ارتباط با شرکت سپ در شبی که قرار بر ورود این شرکت به بورس مجددا در فضای مجازی تکثیر می شود. موضوعی که برای سال 95 بود و در آن زمان بی پاسخ ماند و جواب مناسبی داده نشد . نهایتا عدم رسیدگی و نظارت مراجع قانونی و نطارتی بر شبکه پرداخت در زمان مناسب به این اخبار باعث وقاحت بیش تر این افراد و جرائت نشر مجدد اخبار کذب شد. جای سئوال است چرا تریبون صدا و سیما بصورت یک طرفه در اختیار افراد قرار می گیرد؟ برای مثال مدیر جایگاه داران سوخت پشت تریبون خبری اخبار 20:30 صدا و سیما قرار می گیرد و بصورت یک طرفه و بدون حضور شخصی از شرکت به پرداخت ملت شروع به تخریب جایگاه کاری این شرکت می کند !!! حال اینکه همین تریبون یکبار هم در اختیار جناب آقای محمدعلی ترابیان و . . . قرار نگرفت !!!
    متاسفم برای صنعت IT، پرداخت و فعالان این حوزه که با تخریب جایگاه همدیگر، نشر اخبار کذب ، فرافکنی و . . . سعی در پیدا کردن جایگاه نداشته خود دارند.
    “و من الله التوفیق”
    سمیع امامی دانالو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.