راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

20 سرمایه‌دار بزرگ دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده به گزارش فوربس

فوربس؛ ترجمه: بهروز حمیدی؛ کارشناس حوزه بانکی و محمدرضا مباشرفر؛ مشاور سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی / در دنیای ارز رمزنگاری‌شده، می‌توان در عرض یک شب پولدار شد! برندگان این مسابقه دیجیتالی متفاوت از افرادی هستند که در گذشته با تلاش و انگیزه فراوان پولدار شده‌اند. ثروتمندانی که سال‌ها تلاش کردند تا کسب‌وکار خود را رونق بدهند، حالا با افرادی مواجه می‌شوند که با طرح ایده خود در دنیا و با تأمین مالی از طریق ICO، میلیون‌ها دلار منابع مالی برای رونق کسب‌وکار خود جذب می‌کنند.

آنارشیست‌ها (افرادی که معتقد هستند دولت‌ها و قوانین دست‌وپا گیر بوده و ارزش افزوده‌ای ندارند)، آرمان‌گراها و آزادی خواهان همگی مجموعه‌ای از افراد خلاق را برای یک شروع به دور هم جمع کرده‌اند. این مجموعه شامل افراد مختلفی از سیستم‌های کامپیوتری جدید و پرمصرف (Miners) تا افراد پیش‌گو در حوزه‌های مالی مستقر در دره سیلیکون و همچنین افراد موفق به نام hodler (این کلمه به اشتباه از کلمه holder نگارش شده است و به معنای افراد سرمایه‌گذار در حوزه ارز رمزنگاری‌شده است که ارزی را می‌خرند و نگه می‌دارند) است.

در این عرصه جدید با تغییرات مداوم و عدم قطعیت موجود، لیستی از اولین سرمایه‌داران ارز رمزنگاری‌شده براساس خالص دارایی ایشان پس از کسر مالیات حاصل از درآمد خرید و فروش ارز رمزنگاری‌شده ارائه می‌شود. این گزارش براساس معیارهای در نظر گرفته شده و در تاریخ 19 ژانویه سال 2018 تهیه شده است. این موضوع را باید در نظر داشت که ممکن است نام برخی افراد نیز در لیست درج نشده باشد. اما همان‌طور که در سال 1982 میلادی اولین گزارش از مجموعه 400 سرمایه‌دار منتشر شد و برخی افراد هم نسبت به انتشار میزان سرمایه ایشان معترض شدند. آقای راندال لین  (Randal Lane)، سردبیر وقت در توضیح گزارش ارائه شد بیان نمود دنیا محل زندگی بهتری خواهد بود در صورتی که میزان سرمایه پنهان ثروتمندان مشخص شود. هدف از ارائه این گزارش نیز شناسایی میزان سرمایه افراد موفق در ارز رمزنگاری‌شده است.

 

کریس لارسن (Chris Larsen)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 5/7 الی 8 میلیارد دلار

بنیان‌گذار (Cofounder) ارز رمزنگاری‌شده ریپل، 57 ساله

لارسن مدیرعامل ریپل است که با هدف تسهیل نمودن مبادلات بین‌المللی و پرداخت‌های بین بانکی، این ارز را به وجود آورده است. او شخصاٌ صاحب 2/5 میلیارد نماد XRP، با توکن ریپل است. ارز رمزنگاری‌شده ریپل بالغ بر 61 میلیارد XRP است که ارزش روز آن (به تاریخ تهیه گزارش) 95 میلیارد دلار است.

 

جوزف لوبین (Joseph Lubin)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: حدود 5 میلیارد دلار

بنیان‌گذار ارز رمزنگاری‌شده اتریوم و خالق (Founder) کانسنسیس Consensys، 53 ساله

اهل تورنتو و مدیر پیشین شرکت Goldman Sachs، به وجود آورنده اتریوم و کانسنسیس شامل 600 کارمند در 28 کشور جهان و منشأ برخی توکن‌های دیجیتالی، مشاور شرکت‌های بزرگ مانند مایکروسافت. است.

 

چانگ پنگ ژاو (Changpeng Zhao)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 1/1 الی 2 میلیارد دلار، 41 ساله

مدیرعامل باینانس، 41 ساله

در کمتر از 7 ماه بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری‌شده در حوزه صرافی به نام Binance را ایجاد نموده است. هم‌اکنون 6 میلیون نفر از این ارز استفاده می‌نمایند. چانگ عملیات سیستمی را در 3 کشور مختلف قرار داده است و همچنان خودش مدیریت سیستم را بر عهده دارد. دلیل قرار گرفتن در 3 محل جغرافیایی مختلف، جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به اطلاعات سیستم است.

 

کامرون و تایلر وینکلووز (Cameron & Tyler Winklevoss)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 900 میلیون تا 1/1 میلیارد دلار

بنیان‌گذار پول وینکلووز، 36 ساله

تایلر و برادر دو قلویش که این روزها درآمد خوبی دارند، در سال 2012 به خریداری بیت‌کوین پرداختند. علاوه برآن یک صرافی ارز رمزنگاری‌شدهی را در نیویورک به راه انداختند که روزانه بالغ بر 300 میلیون دلار تراکنش دارد.

 

متیو ملون (Matthew Mellon)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 900 میلیون الی 1 میلیارد دلار

سرمایه‌گذار شخصی، 54 ساله

وارث یک سرمایه عظیم در سیستم بانکی آمریکا، ملون سال‌ها قبل وارد بازار ارزهای رمزنگاری‌شده برخلاف هشدار دوستان و آشنایان شد. اولین سرمایه‌گذاری او در ریپل بود.

 

برایان آرم استرانگ (Brian Armstrong)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 900 میلیون الی 1 میلیارد دلار

مدیرعامل کوین بیس (Coinbase)، 35 ساله

در عصر رقابتی طلای دیجیتال، آرم استرانگ مردی هست که پول هنگفتی از فروشندگی به دست آورده است. او خالق کوین بیس، مرکز عصبی و بیشترین میزان خرید و فروش ارز رمزنگاری‌شده آمریکا در سال 2012 است.

 

متیو روزاک (Matthew Roszak)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 900 میلیون الی 1 میلیارد دلار

بنیان‌گذار بلاک (Bloq) و خالق پول تالی (Tally)، 45 ساله

به گفته او بسیار در زندگی خوش بخت بوده که در سال 2011 با بیت‌کوین آشنا شده و جز اولین نفرات بیت‌کوین خریداری کرده است. او همواره به دنبال تغییرات جدید بوده است و به گفته خودش اولین بیت‌کوین را او به ریچارد برانسون و بیل کلینتون اهدا کرده است.

 

آنتونی دی یوریو (Anthony Di Iorio)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 750 میلیون الی 1 میلیارد دلار

بنیان‌گذار اتریوم و خالق جاکس (Jaxx) و دی سنترال (Decentral)، 43 ساله

دی یوریو قسمتی از پولش را صرف زنجیره بلوکی اتریوم نموده است و سپس به سرمایه‌گذاری در سایر ارزهای رمزنگاری‌شده پرداخته است. روش او سرمایه‌گذاری به عنوان اولین نفر در ارز رمزنگاری‌شده است که بعد از رشد ارز رمزنگاری‌شدهی با حاصل رشد به سرمایه‌گذاری در ارز جدید دیگری می‌پردازد.

 

براک پیرس (Brock Pierce)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 700 میلیون الی 1 میلیارد دلار

مدیر موسسه بیت‌کوین و مشاور بلاک وان (Block.one)، 37 ساله

در کودکی هنرپیشه سینما بوده است. پیرس جز اولین نفرات در ارز رمزنگاری‌شده مانند مستر کوین، کوین بیس و اتریوم سرمایه‌گذاری نمود. او هم‌اکنون حاضر به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای یک زنجیره بلوکی غیر متمرکز است.

 

مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 700 میلیون الی 1 میلیارد دلار

مدیرعامل گلکسی دیجیتال، 53 ساله

نووگراتز، میلیاردر و مدیر معروف موسسه هدج (hedge)، به نظر می‌آید که بازگشت هوشمندانه خوبی داشته است. در حال حاضر در صنعت هوا فضا فعال است. او در سال 2013 شروع به سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری‌شده نمود و سپس دو سال بعد گروه سرمایه‌گذاری فورترس را به منظور تمرکز بر روی پروژه‌های هوا فضا ترک نمود.

 

برندان بلومر (Brendan Blumer)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 600 میلیون الی 700 میلیون دلار

مدیرعامل بلاک وان (Block.one)، 31 ساله

او از هنگ‌کنگ با فروش توکن یک میلیارد دلاری تاکنون برای شرکت EOS.IO شروع نمود، زنجیره بلوکی که قابلیت رقابت با اتریوم را دارد. بلومر در 14 سالگی شروع به خرید و فروش دارای‌هایی اینترنتی مانند شخصیت‌ها و سلاح‌های جادویی در بازی‌های آنلاین پرداخت است.

 

دان لاریمر (Dan Larimer)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 600 میلیون الی 700 میلیون دلار

مدیر ارشد فنی در بلاک وان، 35 ساله

مهندس نرم‌افزار که ابتدا به استخدام ارتش آمریکا درآمد و سپس با دید منتقدانه و هدف آزادی‌خواهی، ارتش را ترک نمود تا سیستمی به وجود آورد که زندگی آزادانه را تأمین نماید. او بنیان‌گذار زنجیره بلوکی شامل وان (one)، EOS.IO که بیشترین فروش توکن را تاکنون داشته‌اند.

 

والری واویلو (Valery Vavilov)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 500 میلیون الی 700 میلیون دلار

مدیرعامل بیت فیوری (Bitfury)، 38 ساله

شاهد از بین رفتن سرمایه والدینش در هنگام فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، باعث تغییر نگرش در سرمایه‌گذاری در او شد. دهه‌ها بعد، او مدیرعامل بیت فیوری شد که به استخراج بیت‌کوین می‌پردازد.

 

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 500 میلیون الی 600 میلیون دلار

بنیان‌گذار اتریوم، IOHK، 30 ساله

او ابتدا مدیرعامل اتریوم بود و بعد از ترک سمتش، ارز رمزنگاری‌شده IOHK را که در سیستم‌های پرداخت دولتی، دانشگاهی کاربرد دارد را به وجود آورد.

 

براد گارلینگ هوس (Brad Garlinghouse)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 400 میلیون الی 500 میلیون دلار

مدیرعامل ریپل، 47 ساله

فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد که در گذشته در شرکت‌های AOL، Yahoo مشغول به کار بوده است و در حال حاضر مدیرعامل شرکت ریپل است، هدفش ایجاد زنجیره بلوک برای بانک‌های بزرگ است.

 

باری سیلبرت (Barry Silbert)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 400 میلیون الی 500 میلیون دلار

مدیرعامل گروه ارز دیجیتال، 41 ساله

سیلبرت وارد وال استریت به منظور ساخت بازار دوم شد که برای خرید و فروش دارایی‌های مربوط به شرکت‌های فنی بود. شغل دوم او در گروه ارز رمزنگاری‌شده (صاحب کوین دسک) بود. ضمناً سرمایه‌گذار در ارزهای رمزنگاری‌شده مانند ریپل و کوین بیس را آغاز کرد.

 

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 400 میلیون الی 500 میلیون دلار

به وجود آورنده اتریوم، 24 ساله

او خالق اتریوم بوده و صاحب 100 میلیون دلار از سهم اتریوم است. او در حال حاضر همکار شرکت‌های بزرگ مانند مایکروسافت، بی پی و جی پی مورگان است.

 

تیم دراپر (Tim Draper)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 350 میلیون الی 500 میلیون دلار

خالق مجموعه دراپر، 59 ساله

سرمایه‌گذار دره سیلیکون که به بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده علاقه‌مند شد و معتقد هست آینده تجارت در دنیا بر همین اساس خواهد بود.

 

سانگ چی هیو انگ (Song Chi-Hyung)

ارزش خالص ارز رمزنگاری‌شده: 350 میلیون الی 500 میلیون دلار

مدیرعامل دونامو (Dunamu)، خالق آپ بیت (Upbit)، 38 ساله

در عرض چهار ماه، آپ بیت در کره جنوبی به معروف‌ترین و پرکاربردترین ارز رمزنگاری‌شدهی در کنار بیت‌کوین قرار گرفت. به طور متوسط روزانه 7/4 میلیارد دلار حجم معاملات این ارز است و حتی ارزش معاملات به 11 میلیارد دلار در روز رسیده است.

 

مقایسه ثروتمندان دنیا با ثروتمندان ارزهای رمزنگاری‌شده

قاعده انتخاب ثروتمندان براساس آنچه در ابتدای این مقاله ارائه شده، برای حوزه‌های دیگر نیز حاکم است. یکی از بهترین منابع شناسایی ثروتمندان وبسایت بلومبرگ است. ثروتمندترین فرد در دنیا براساس معیارهای بررسی این سایت، Jeff Bezos است.

دارایی Jeff Bezos بیش از 127 میلیارد دلار است و نام او با فروشگاه آنلاین آمازون گره خورده است. او 54 ساله و اهل آمریکا است. ثروت خود را از طریق فعالیت شخص بدست آورده است. بعضاً در لیست ثروتمندان دنیا مواردی است که دارایی ثروتمندان از طریق ارثی که به ایشان رسیده است باعث شده تا در لیست ثروتمندان دنیا قرار بگیرند.

در مقایسه میزان دارایی ثروتمندان این دو لیست به این نتیجه خواهید رسید که ثروتمندترین فرد در ارزهای رمزنگاری‌شده جایگاه 200 ام را در لیست ثروتمندان دنیا دارد. طبق تحقیقی که انجام شده است، اگر فقط یک درصد دارایی ثروتمندان دنیا وارد بازار ارزهای رمزنگاری‌شده بشود و به طور خاص وارد بیت‌کوین بشود، ارزش بیت‌کوین به 60 هزار دلار خواهد رسید. این بدان معنی است که هنوز بازار ارزهای رمزنگاری‌شده جای رشد دارد و این بازار همچنان جذابیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد. با مطالعه دوباره سرگذشت میلیونرهای ارزهای رمزنگاری‌شده، این نکته مشخص است که ریسک‌پذیری و ورود به این بازار یکی از عوامل موفقیت ایشان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.