راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک آمریکا ارزهای رمزنگاری‌شده را تهدیدی برای کسب‌وکارش می‌بیند

بانک آمریکا، که یکی از بزرگ‌ترین موسسات مالی در دنیا محسوب می‌شود، در گزارش سالانه‌ای رسما اعلام کرد که ارزهای رمزنگاری‌شده تهدیدی برای مدل کسب‌وکارشان به حساب می‌آیند.

در این گزارش که 22 فوریه منتشر شد و توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ثبت شده است، تعدادی از ریسک‌های اقتصادی، جغرافیایی-سیاسی و عملیاتی که این بانک در بدو ورودش به سال مالی جدید با آن روبه‌رو شده را مطرح کرده است؛ مشکلاتی که به گفته بانک به دلیل افزایش استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده ایجاد شده‌اند.

این بانک که به‌تازگی امکان استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید ارزهای رمزنگاری‌شده را برای مشتریانش مسدود کرده بود، گفته است که چنین اقداماتی می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد و در ادامه توضیح داد:

«پذیرش و استفاده گسترده از ارزهای رمزنگاری‌شده و دیگر نوآوری‌های فین‌تک مستلزم این است که بانک هزینه‌های بسیاری انجام دهد تا بتواند سرویس‌های کنونی‌اش را به‌روزرسانی و همچنان رقابتش را با شرکت‌های نوظهور حفظ کند.»

علاوه بر این، بانک آمریکا معتقد است که ارزهای رمزنگاری‌شده و دیگر تکنولوژی‌های در حال ظهور علاوه بر هزینه‌هایی که برای بانک دارند، می‌توانند قابلیت و توانایی بانک برای انطباق با مقررات ضدپولشویی را نیز محدود کنند.

گرچه موضوع ارزهای رمزنگاری‌شده یکی از موارد جزئی در گزارش مفصل این بانک بود، با این حال این موضوع نشان‌دهنده اولین پذیرش عمومی است که موسسات مالی کم‌کم درمورد پذیرش انبوه ارزهای رمزنگاری‌شده، نگرانی‌شان را ابزار کرده‌اند.

هرچند که همین بانک آمریکا سال‌ها است برای ده‌ها مجوز تکنولوژی‌های مرتبط با ارزهای رمزنگاری‌شده درخواست کرده با این حال هیچ‌کدام از این تکنولوژی‌ها را به سمت ایجاد محصولات کاربردی نبرده است و به صورت عمومی اعلام کرد که استفاده گسترده از ارزهای رمزنگاری‌شده بعید است که به واقعیت تبدیل شود.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که بانک آمریکا و دیگر موسسات مالی دیگر متوجه این موضوع شده‌اند که ارزهای رمزنگاری‌شده تهدید جدی برای آنها به شمار می‌آید.

منبع: CNN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.