راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین ارز رمزنگاری شده اسلامی در مالزی رونمایی شد

شرکت هِلو گلد در مالزی از ارز رمزنگاری شده خود با نام گلد ایکس که سازگار با شریعت اسلامی است، رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ارز رمزنگاری شده گلد ایکس که در مالزی و توسط شرکت هِلوگلد عرضه می‌شود موفق به کسب مجوز از مشاورین شرکت فاینانس اسلامی «آمانی» این کشور شد.

گلد ایکس بر خلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده در زمان انتشار ژتون با طلای فیزیکی پشتیانی می‌شود. این به معنی آن است که فرآیند انتشار و دارایی‌های به دست آمده از این طریق برای مشتریان شفافیت، اطمینان و تراکنش سریع را به همراه دارد که تمامی آنها از اصول مهم در قراردادهای مالی اسلامی هستند.

شرکت‌های مشاوره فاینانس اسلامی از قبیل مشاورین «آمانی» این اجازه را می‌دهند که فناوری جدید در عرصه ارزهای رمزنگاری شده حلال شود و تأثیر آن در بازارهای فاینانس اسلامی خاورمیانه و آسیا گسترش پیدا کند.

به گفته شرکت هِلو گلد، گام بعدی این شرکت توسعه پلت فرم طلای خود در تایلند است. همچنین این شرکت به تازگی یک اپلیکیشن بر پایه فناوری بلاک‌چین بر روی گوشی‌های همراه راه‌اندازی کرده است.

در حال حاضر قیمت بیت‌کوین، محبوب‌ترین ارز رمزنگار جهان در حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ دلار در هر واحد است و انتظار افزایش قیمت آن می‌رود و سایر ارزهای رمزنگار دیگر هم در حال افزایش قیمت هستند.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، بازار سرمایه ارزهای رمزنگاری شده در حال حاضر ۵۱۲.۲۱ میلیارد دلار و سهم بیت‌کوین، اتریوم و ریپل هر کدام به ترتیب ۳۸، ۱۸ و ۹ درصد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.