راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عبور از بحران / وزیر جوان، گرفتار در کوچه‌های بن‌بست سیاست

ماهنامه عصر تراکنش / سیاست بی‌پدرومادر است. مردادماه همین امسال بود که از وزیر استارتاپا می‌گفتیم و سال به پایان نرسیده، باید از وزیر جوانی بگوییم که در کوچه‌های بن‌بست سیاست گرفتار شده است.

شاید جهرمی پیش از وزارت تصور نمی‌کرد که قرار است بخش زیادی از انرژی‌اش صرف رتق‌وفتق اموری شود که تازه ما را به نقطه صفر می‌رساند. احتمالا یکی از زمینه‌های روی کار آمدن دولت فعلی را باید مدیون گسترش تلگرام بدانیم. منتها همین تلگرام از جایی به بعد ابزاری علیه دولت فعلی شد.

هرچند جهرمی می‌گوید دست او نبوده که روی فیلتر تلگرام رفته؛ منتها همگان او را مقصر می‌دانند. در ماه‌های اخیر شرایط از منظر زیرساخت برای فعالیت کسب‌وکارهای فناورانه سخت شده است و همگان وزیر استارتاپا را مقصر می‌دانند. او که در زمان تلاش برای گرفتن رای اعتماد نطق‌های آتشینی داشت که دل بسیاری را ربوده بود، اکنون در آستانه نابودی برندی قرار دارد که هنوز یک سال هم از عمر آن نمی‌گذرد.

مسائلی که پیش روی وزیر جوان قرار دارد، به‌صورت خودبه‌خودی حل نمی‌شود. از هر طرف هم که نگاه کنیم کلاف‌های درهم‌پیچیده‌ای می‌بینیم که نمی‌توانیم آسان از کنار آنها بگذریم. دو طرف دعوا استدلال‌های منطقی دارند. هر کدام دغدغه‌هایی دارند از جنس‌های مختلف و وزیر هم میانه این دعوا قرار گرفته است. او برای اینکه از برند خودش محافظت کند و به چهره موفقی در میان مدیران اثرگذار دولتی تبدیل شود، راه سختی در پیش دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.