راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مراحل آغاز فعالیت پرداخت یاران در شبکه پرداخت الکترونیک کشور

با عنایت به ابلاغ دومین ویرایش از مستند «الزامات، ضوابط و فرایند اجرایی فعالیت پرداخت‌یاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور» توسط بانک مرکزی ج.ا.ا.، شرکت‌های متقاضی پرداخت‍‌‌‎یاری می‌توانند اقدامات لازم به منظور آغاز فعالیت خود در شبکه پرداخت الکترونیک کشور را، مطابق با مراحل ذیل به انجام برسانند:

1. دریافت و مطالعه مستند «الزامات، ضوابط و فرایند اجرایی فعالیت پرداخت‌یاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور» از تارگاه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

2. مراجعه به یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت مورد تأیید شرکت شاپرک و ارائه تقاضای پرداخت‌یاری

3. دریافت مستندات لازم از شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت

4. ارائه مدارک لازم مطابق با مستند بند 1 به انضمام مدارک مورد درخواست شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت

5. عقد قرارداد با شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت

شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت، پس از عقد قرارداد با متقاضی پرداخت‌یاری کلیه مدارک و مستندات ارائه شده را به شرکت شاپرک ارسال می‌نماید. شاپرک پس از بررسی مدارک، متقاضی پرداخت‌یاری را به منظور افتتاح حساب ویژه پرداخت‌یاری به یکی از بانک‌ها یا مؤسسات مالی و اعتباری مورد تأیید بانک مرکزی ج.ا.ا.، که توسط خود متقاضی پرداخت‌یاری پیشنهاد شده است، معرفی می‌نماید.

6. افتتاح حساب ویژه پرداخت‌یاری نزد یکی از بانک‌ها یا مؤسسات مالی و اعتباری مورد تأیید بانک مرکزی ج.ا.ا.

7. عقد توافقنامه میان شرکت شاپرک و متقاضی پرداخت‌یاری

مستندات مربوط به فرایند تعریف پذیرندگان پشتیبانی شده، و ارائه فایل‌های تسویه به شاپرک، در اختیار پرداخت‌یارانی که فرایند فوق را با موفقیت سپری نمایند، قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.