راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تا سال ۲۰۲۰ میزان تولید سالانه دیتا به ۴۵ زتابایت می‌رسد / آمار مراد ریلد در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک

مراد ریلد مدیر عامل گروه SER آلمان در سخنرانی خود با عنوان «سیستم‌های مدیریت اسناد و مدیریت گردش‌ کار در بانک‌ها» که روز دوم هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد، گفت: «تا سال ۲۰۲۰ میزان تولید سالانه دیتا به ۴۵ زتابایت می‌رسد، این در حالی است که اگر اطلاعات تولید شده از ابتدای حیات بشر ذخیره شده بود، حجم آن تنها ۲ زتابایت می‌شد.»

ریلد در کارگاه خود درباره اهمیت اطلاعات گفت: «ارتباطی که بین موبایل‌ها، خودروها و خودپردازها برقرار می‌شود، همگی اطلاعاتی حیاتی تولید می‌کنند. هرکس این دیتا را مدیریت و کنترل کند، گویی دنیا را مدیریت می‌کند.»

مدیر عامل گروه SER آلمان با ارائه توضیحاتی درباره سرویس‌های مدیریت محتوا، درباره مزیت این سرویس‌ها گفت: «این سرویس‌ها پلی برای کسب‌وکار شما هستند. به کمک آنها چابک‌ترو مولدتر می‌شوید.»

ریلد در ادامه با شرح معایب فرآیندهای کاغذی در بانک‌ها درباره مزیت پلتفرم‌های مدیریت محتوا توضیح داد: «با استفاده از این پلت‌فرم‌ها ایجاد دسترسی بیشتر به اطلاعات تا ۵۷ درصد، کاهش هزینه‌ها تا ۵۵ درصد و اجرای رگولاتوری تا ۵۲ درصد، ۴۰۰ درصد بازگشت سرمایه و ۳۹ درصد صرفه جویی در نیروی کار خواهید داشت.»

در ادامه این کارگاه، جیل لوری‌رو مدیر عامل گروه SER پرتغال و مشاور تجاری بانک آلمان به تعریف مدل‌های مختلف ECM  از گذشته تاکنون پرداخت و گفت: «در مدل اول ECM همه فرآیندهای جمع‌آوری و ذخیره سازی اطلاعات به صورت دستی و روی کاغذ انجام می‌شد و معایبی همچون کندی، خطر گم شدن و هزینه بالا داشت. اما در مدل دوم تمام اطلاعات شما با سیستم و شعبه باید تبادل و یکپارچه شود. لازمه این کار یکپارچه بودن زیرساخت و اکوسیستم آی‌تی شماست.»

به گفته مدیر عامل گروه SER پرتغال، مهم‌ترین ویژگیECM3 نیز ایجاد ارزش از درون این اطلاعات است. لوری‌رو توضیح داد: «در این مدل به جای اینکه خودمان اسناد و اطلاعات را ایجاد کنیم، مانند بسیاری از بانکهای اروپایی، از کاربر می‌خواهیم تا مثلا چیزی را اسکن کند و برای ما بفرستد. در واقع روشی به نام دریافت هوشمند مطرح است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.