راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

از کیوسک‌های پرداخت تا باشگاه‌های وفاداری / نگاهی به برنامه‌های پرداخت نوین آرین در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک

پرداخت نوین آرین امسال نیز حضور در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت را تجربه می‌کند و حامی الماس این گردهمایی سالانه است.

11 ماه از تغییرات مدیریتی در پرداخت نوین می‌گذرد و به گفته ساسان معدل، مدیرعامل این شرکت، در این مدت زمان، شرکت در تلاش است بیش از هرچیز ساختار و زیر ساخت های پرداخت نوین را متناسب با نیاز این شرکت برای توسعه تغییر دهند. اکنون، بسترسازی‌ها انجام شده و تمرکز این شرکت روی تولید و عرضه محصولات جدید قرار دارد.

معدل گفت: «شرایط بازار فناوری در کشور ایجاب می‌کند محصول خاص ایجاد کنیم. دیگر با محصولات معمول نمی‌توان در بازار حضور داشت. برای شرکتی مانند ما نیز که قصد توسعه دارد، باید محصول متفاوت و ویژه‌ای عرضه کرد.»

به گفته او، جنگ کارمزدخواهی پذیرندگان نیز شرایطی را فراهم کرده که جذب پذیرنده‌های جدید جز با ارائه خدمت مناسب امکان‌پذیر نیست. به همین علت در شش ماهه گذشته تمام تلاش کارکنان پرداخت نوین آرین ارائه محصولات متفاوت بوده است. نتیجه آنکه در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت امسال، از 9 محصول جدید رونمایی خواهد شد.

پایانه نوین، نقطه‌های جدید پرداخت

بخشی از محصولات این شرکت سخت‌افزاری هستند و رقبای این شرکت نیز طراحی و عرضه آنها را آغاز کرده‌اند. محصولاتی مانند کارت‌خوان‌های موبایلی (MPOS)‌ و پایانه‌های اندرویدی پرداخت نوین آرین، هم‌اکنون وارد بازار شده و تلاش دارد مشتریان مورد نظر خود را پیدا کند. طراحی نرم‌افزار این محصولات به عهده پرداخت نوین است.

محصول دیگر این شرکت، «کیوسک‌های پرداخت» نام دارد. این محصول برای پذیرندگانی مناسب است که شرایط خاصی دارند و عموما در نقطه پرداخت آنها صف‌های طولانی وجود دارد.

معدل در توضیح این محصول گفت: «این کیوسک‌ها  مجهز به ابزارهای پرداخت هستند و هم ابزار فروش در آنها تعبیه شده است کاربران از روی منوی کیوسک خرید‌های خود را انتخاب می‌کنند و همزمان فاکتور نهایی آنها به ابزار پرداخت منتقل می‌شود و مشتری می‌تواند پرداختش را انجام دهد البته می­دانیدکه پرداخت نوین اولین شرکتی بوده است که این محصول را در سالهای دور به بازار عرضه کرده است و در واقع الان مجدداً به توسعه آن روی آورده است.

در این محصول دیگر متصدی فروش حضور ندارد و مشتریان خود می‌توانند فرآیند خرید و پرداخت را انجام دهند.

خدمت نوین، منوی پنجم دلخواه

پرداخت نوین در کنار این محصولات سخت‌افزاری محصولات نرم‌افزاری نیز آماده کرده است. به گفته مدیرعامل این شرکت، یکی از دغدغه‌های جدی پرداخت نوین این بوده که برای پایانه‌های فروش کنونی انگیزه جدید به وجود بیاورند. در حال حاضر روی همه پایانه‌های فروش و انواع کارت‌خوان‌ها چهار سرویس در نظر گرفته شده است: خرید کالا، خرید شارژ، اعلام موجودی و پرداخت قبض. اما پرداخت نوین آرین خدمتی تولید کرده است که «خدمت نوین» نام دارد و قابلیت اضافه کردن یک خدمت دیگر را به پایانه فروش می‌دهد. با این محصول نرم‌افزاری هر دستگاه کارت‌خوان و پایانه فروشی می‌تواند به جای چهار سرویس پنج سرویس در منوی خود داشته باشد. این منو انتخابی است و هر کسب‌وکار می‌تواند با توجه به نیاز مشتریانش این سرویس را برای دستگاه تعریف کند.

معدل توضیح داد: «به عنوان مثال یک شرکت بیمه می‌خواهد همان لحظه که مشتریان پرداخت خود را انجام می‌دهند، کد بیمه خود را نیز وارد کنند تا بتوانند بهتر آنها را پیگیری کنند. یا اینکه یک فروشگاه می‌خواهد برخی از مشتریانش در لحظه پرداخت کد تخفیف خود را نیز وارد کنند تا بتوانند از تخفیف‌های ویژه آن فروشگاه استفاده ببرند. این دستگاه‌ها پایانه‌های فروش را با کارایی بیشتر در اختیار پذیرندگان قرار می‌دهد و در عین حال پرداخت را در کسب‌وکارهایی که حجم زیادی تراکنش وجود دارد، هدفمندتر می‌کنند. چراکه جزئیات پرداخت‌ها را در اختیار پذیرندگان قرار می‌دهد.»

این نرم‌افزار توسط پرداخت نوین طراحی شده است و روی همه پایانه‌ها قابل اجرا است. در حال حاضر از این نرم‌افزار برای در یک پروژه ملی محاسبه سهمیه سوخت استفاده می‌شود.

یکی دیگر از نمونه‌­های خدمت نوین،  «سامانه مدیریت شارژ ساختمان» نام دارد و باز هم روی پایانه‌های فروش پیاده‌سازی می‌شود. این نرم‌افزار می‌تواند با دریافت تعداد واحدها، متراژ ساختمان و افراد ساکن در هر واحد شارژ هرکدام را محاسبه کند و همان لحظه فرایند پرداخت نیز انجام شود. این نرم‌افزار برای مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها کاربرد دارد. به گفته معدل، پرداخت نوین آرین به نوعی دستگاه کارت‌خوان را به یک دستگاه محاسباتی تبدیل کرده است.

«سامانه مدیریت قبوض» سرویس دیگری است که این شرکت عرضه می‌کند. مدیرعامل پرداخت نوین توضیح می‌دهد: «شرکت‌های بزرگ، قبوض زیادی دارند و پرداخت‌های دوره‌ای فراوانی دارند. به عنوان مثال ماهانه بر روی خطوط مختلف باید هزینه‌های مختلف اینترنت را بپردازند. برای بسیاری از سازمان ها این دغدغه وجود دارد که چطور این قبوض سر موقع پرداخت شود و قبض تکراری و تعریف نشده وارد محاسبات نشود. این نرم‌افزار هم قبوض را مدیریت، شناسایی و دسته‌بندی می‌کند، مهلت پرداخت آن را اعلام می‌کند و هم پرداخت آنها را انجام می‌دهد.»

باشگاهستان، باشگاه‌های وفاداری شخصی

محصول هشتم این شرکت که در هفتمین همایش بانکداری الکتورنیک و نظام‌های پرداخت ارائه می‌شود، «باشگاهستان» نام دارد. وفاداری مشتریان و نگهداری از آنها دغدغه اصلی بسیاری از کسب‌وکارها است و شاید بهترین راهکار برای آن داشتن باشگاه مشتریان است. هریک از کسب‌وکارها می‌خواهند باشگاه مشتریان خاص خود را داشته باشند اما چنین کاری هم دشوار است و هم هزینه زیادی دربردارد.

به گفته معدل باشگاهستان یک ابزار یکپارچه و یگانه در اختیار پذیرندگان قرار می‌دهد و آنها می‌توانند به سادگی منوهای مختلفی برای خود طراحی کنند و آن را مدیریت کنند.

این محصول ارزش افزوده دیگری نیز دارد. مشتریان یک باشگاهستان می‌توانند با باشگاهستان‌های دیگر ائتلاف کنند و به مشتریان هم کدهای تخفیف بدهند. این امکان از برندهای بزرگ تا کسب‌وکارهای خرد قابل اجرا است. هم برندهای معروف و بزرگ می‌توانند اعلام کنند افرادی که از یک لباس خاص خریداری می‌کنند، می‌توانند به یک مکان تفریحی نیز سر بزنند و از تخفیف بهره‌مند شوند. در عین حال سه فروشگاه کوچک محلی نیز می‌توانند همین رویه را در مقیاس‌های کوچک پیاده‌سازی کنند و به صورت کلی مگاکلاب تشکیل دهند.

پرداخت نوین، نرم‌افزار موبایلی تازه نفس

آخرین و مهم‌ترین محصول پرداخت نوین آرین نیز «نوین‌پی» نام دارد. امکانات این نرم‌افزار موبایلی که در دو نسخه اندروید و iOS طراحی شده، در نمایشگاه ارائه می‌شود.

پرداخت نوین آرین در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، در دو کارگاه 30 دقیقه‌ای، دو محصول خدمات نوین پرداخت و پایاناه‌های اندرویدی و کارت‌خوان‌های موبایلی خود را معرفی خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.