راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری ریپل با شرکت انتقال پول MoneyGram برای استفاده از ارز XRP

ریپل (Ripple) به‌تازگی اعلام همکاری با شرکت انتقال پول مانی‌گرم (MoneyGram) کرده است. همانطور که می‌دانید ارزش ارز دیجیتالی ریپل به نام XRP، که در این قرارداد مورد استفاده قرار می‌گیرد، هم در این چندوقت افزایش پیدا کرده ولی همچنان یک سری سؤالاتی مبنی بر استفاده‌های کاربردی این ارز وجود دارد.

بنا بر این همکاری، طرح پایلوت مانی‌گرم برای استفاده از ارز XRP، از طریق سرویس جدید ریپل به نام xRapid انجام خواهد شد که برای تأمین نقدینگی مؤسسات مالی طراحی شده است.

درواقع ویژگی برتر ریپل که اکثر شرکت‌ها هم در خبرها به آن اشاره می‌کنند، سرعت و کارایی ارز XRP است: «XRP مؤثرترین دارایی دیجیتال برای انجام پرداخت است و کارمزدی که برای تراکنش‌هایش دریافت می‌کند نزدیک به یک پنی است و اصلا قابل مقایسه با کارمزد 30 دلاری تراکنش‌های بیت‌کوینی نیست. همچنین میانگین زمان انجام تراکنش با استفاده از ارز XRP چیزی حدود 2 الی 3 ثانیه است که در مقایسه با دیگر ارزها که این زمان شاید به 15 دقیقه یا یک ساعت برسد، برتری چشمگیری است.»

برد گارلینگهوس مدیرعامل ریپل در بیانه‌ای اعلام کرد که همکاری مابین ریپل و مانی‌گرم نشان‌دهنده قابلیت XRP برای کاهش هزینه‌های انتقال پول میان دوستان و افراد خانواده است.

درحالی‌که بانک‌های سراسر دنیا درحال استفاده از فناوری زنجیره بلوک برای کاهش هزینه‌های انتقال پول هستند، شکاکان و شاید مخالفان XRP معتقدند که هیچ ضرورتی به استفاده و وجود این ارز برای انجام تراکنش‌ها نیست.

اما استفاده از ارزهای دیجیتالی برای چنین کمک‌های مالی صرفا به XRP محدود نمی‌شود. سال گذشته شرکت IBM و کنسرسیومی از بانک‌ها، یک برنامه نقل‌وانتقالات مبتنی بر فناوری زنجیره بلوک را اعلام کردند که شامل استفاده از ارز رمزنگاری‌شده استلار بود.

منبع: Payments Cards and Mobile

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.