راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پارلمان ونزوئلا ارز رمزنگاری شده پترو را غیر قانونی اعلام کرد

پارلمان ونزوئلا، تحت حاکمیت منتقدین دولت، ارز رمزنگاری شده پترو که توسط نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور سوسیالیست این کشور پشتیبانی می‌شود را غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه پارلمان ونزوئلا که اکثریت آن در دست منتقدین دولت است، ارز رمزنگاری شده «پترو» را که توسط نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور سوسیالیست این کشور راه‌اندازی و پشتیبانی می‌شود، غیرقانونی اعلام کردند و وام گرفتن غیر مجاز از ذخایر نفتی این کشور خالی از منابع مالی معرفی کردند.

روز جمعه مادورو اعلام کرده دولت او ۶ میلیارد دلار «پترو» را به عنوان راهی برای به دست آوردن پول واقعی، صادر خواهد کرد تا تحریم‌های مالی اعمال شده توسط واشنگتن را دور بزند.

متخصصان ارز رمزنگاری شده می‌گویند مدیریت ضعیف اقتصاد ونزوئلا، در ترکیب با سابقه احترام نگذاشتن حزب حاکم سوسیالیست به حقوق و دارایی‌های خصوصی، احتمالاً باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران برای خرید پترو بی میل شوند.

نماینده کنگره، جرج میلان گفت: «این یک ارز رمزنگاری شده نیست، این پیش پیش فروختن نفت ونزوئلا است. این جامه‌ای است که برای فساد دوخته شده است.»

کنگره ونزوئلا به سرمایه‌گذاران هشدار داد که وقتی مادورو- که امسال برای دوباره انتخاب شدن تلاش می‌کند- دیگر در پست ریاست‌جمهوری نباشد، پترو بی ارزش و پوچ تلقی خواهد شد. آنها اضافه کردند پترو ملزومات قانونی‌ای که باید وام‌گیری‌های تأیید شده توسط مجلس داشته باشند، را نقض می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.