راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت کداک ارز رمزنگاری‌شده مختص خودش را راه‌اندازی کرد

به گزارش بلومبرگ، شرکت اِستمن کداک (Eastman Kodak) به‌دنبال یافتن راه‌حل‌هایی برای ورود به روند گریزناپذیر ارزهای رمزنگاری‌شده، ارز دیجیتالی مختص خودش به نام کداک کوین را راه‌اندازی می‌کند. این ارز رمزنگاری‌شده، یک ارز رمزنگاری‌شده مربوط به حوزه عکاسی است که به‌منظور توانمندسازی عکاسان و سازمان‌ها برای کنترل بیشتر در مدیریت حقوق تصاویر در نظر گرفته شده است.

تأثیر چنین خبری بالافاصه در بازار نمایان شد و سهام کداک با 77 درصد افزایش، به 1.39 دلار رسید. تصمیم شرکت برای راه‌اندازی ارز رمزنگاری‌شده مخصوص خودش به‌دنبال پیگیری‌های سرمایه‌گذاران برای در اختیار داشتن هرگونه دارایی‌هایی بود که ارتباطی با ارزهای دیجیتالی و یا فناوری زنجیره بلوک داشته باشند.

درست مانند ماجرای حباب دات کام که اگر شرکتی پسوند دات کام را به اسم خودش اضافه می‌کرد، به‌طور قطع بهای سهام آن در بازار افزایش پیدا می‌کند، حالا هم طوری شده که شرکت‌ها، در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند، اگر خودشان را به هر طریقی که شده با ارزهای رمزنگاری‌شده ارتباط دهند، قیمت سهامشان افزایش می‌یابد.

اواخر سال 2017 بود که گزارشی در رویترز منتشر شد که شرکت Long Island Iced Tea Corp، نامش را به Long Blockchain Corp تغییر داده و تمرکز کسب‌وکارش را روی فناوری زنجیره بولک قرار داده است. کمی بعد از این اتفاق، سهام شرکت تا 300 درصد افزایش پیدا کرد.

حتی کار به جایی رسیده که رستوران‌های فست‌فود هم ارزهای رمزنگاری‌شده خودشان را راه‌اندازی کرده‌اند. شرکت Chanticleer Holding که سرمایه‌گذار مجموعه رستوران‌های هوترز است، پس از اعلام برنامه‌اش مبنی بر راه‌اندازی یک برنامه وفاداری مبتنی بر زنجیره بلوک، توانست سهامش را تا 41 درصد افزایش دهد.

مشتریانی که در یکی از رستوران‌های هوترز غذا می‌خورند، می‌توانند بقیه پولشان را ارز Mobivity Merit دریافت کنند که با همکاری شرکت Mobivity تهیه شده است. از این ارزها می‌توان برای صرف دیگر وعده‌های غذایی در دیگر برندهای مرتبط با Chanticleer و یا حتی خرید و فروش با دیگر مشتریان استفاده کرد.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.