راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دو شرکت بزرگی که سرمایه‌گذاری‌های میلیونی در حوزه زنجیره بلوک انجام می‌دهند

بی‌شک سرمایه‌گذاران زنجیره بلوک سال ۲۰۱۷ را فراموش نخواهند کرد. ارزهای رمزنگاری شده که با ۳۲۰۰ درصد افزایش ارزش، از 18.3 دلار به ۶۰۰ میلیارد دلار رسیدند، از تغییرات انفجاری هستند که در آغاز سال جاری شاهد آن بوده‌ایم. سه ماهه دوم سال 2017 از لحاظ مالی بسیار جای تامل دارد زیرا سرمایه کلی جمع‌شده از طریق عرضه اولیه ارز (ICO) از سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز پیشی گرفت.

به طور کلی وال استریت به دو بخش ارزهای رمزنگاری‌شده و زنجیره بلوک تقسیم شده است. بسیاری از شرکت‌ها به شکل واضحی از ارزش این ارزهای سایبری چشم‌پوشی می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به جیمی دیمون (Jamie Dimon) مدیر عامل شرکت جی‌پی مورگان اشاره کرد که سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین را حماقت می‌نامند. هر چند بسیاری از این افراد معاملات ارزهای دیجیتال را به عنوان معامله قبول ندارد. اما جالب است که بسیاری از آن‌ها که جی‌پی مورگان نیز یکی از این شرکت‌ها است، در تکنولوژی زنجیره بلوک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

Alphabet  (آلفابت) و Overstock.com (اووراستاک دات کام) دو شرکت بزرگی هستند که روی ارزهای رمزنگاری‌شده و زنجیره بلوک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شرکت آلفابت میلیون‌ها دلار روی فناوری زنجیره بلوک سرمایه‌گذاری می‌کند در حالی‌که میزان سرمایه‌گذاری‌اش روی ارزهای رمزنگاری‌شده بسیار ناچیز است.

طبق گزارش CB Insights بیش از ۱۴۰ سرمایه‌گذار از سال ۲۰۱۲ تا کنون با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری بر روی زنجیره بلوک، در صدد رشد آن هستند. در زمان تهیه این گزارش ۴۲ قرارداد شرکتی در این زمینه به ثبت رسیده بود. طبق تحقیقات انجام‌شده، آلفابت بزرگترین سرمایه‌گذاری است که با شش واحد سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی زنجیره بلوک در لیست گوگل قرار دارد.

می‌توان گفت سرمایه‌گذاری آلفابت بیشتر از ارزهای رمزنگاری‌شده در زمینه سرمایه‌گذاری روی زنجیره بلوک شناخته شده است. سرمایه‌گذاری برجسته این شرکت روی ریپل بوده است که بیشتر از تکنولوژی زنجیره بلوک برای حل و فصل معاملات بانک‌های بین‌المللی استفاده می‌کند. ریپل مدعی است که می‌تواند با کاهش هزینه‌های عملیاتی به یک سوم، این امکان را برای کاربران و سهامداران فراهم کند که در عرض چند ثانیه تبادل ارزی خود را انجام دهند.

از دیگر سرمایه‌گذاری‌های این شرکت که مشابه ریپل باشد می‌توان به Ledger X و Veem و Storj اشاره کرد. که Ledger X نخستین پلتفرم نظارت بر معاملات، Veem ارائه‌دهنده خدمات پرداخت آنلاینی است که از زنجیره بلوک برای انجام معاملات بین‌المللی استفاده می‌کند و Storj سرویس ذخیره ابری است که بر اساس زنجیره بلوک عمل می‌کند.

.

سرمایه‌گذاری برتر Overstock

شاید بتوان گفت که یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری روی ارز سایبری از طریق اووراستاک باشد. پاتریک بایرن مدیر اجرایی بیت‌کوین می‌گوید : «بیت‌کوین قدرتمندتر از پول فیزیکی است.» علاوه بر این نکته می‌توان گفت این شرکت یکی از اولین خرده‌فروشان در زمینه بیت‌کوین بوده است.

به تازگی نیز اووراستاک با فعالیت‌هایی که در زمینه زنجیره بلوک انجام داده است، بیشتر از عملیات خرده‌فروشی آنلاینش در صنعت سروصدا به پا کرده است. بخش Medici Ventures شرکت اووراستاک، مجموعه‌ای از پورتفولیوی ۱۲ شرکت مختلف را دارد که شناخته‌شده‌ترین آنها پلتفرم مبتنی بر زنجیره بلوک تبادل ارزهای رمزنگاری‌شده‌ای به نام tZERO است.

.

در اختیار داشتن سهم کوچکی از کیک

کار نسنجیده‌ای است اگر بخواهید برای سود بردن از هیجانی که در حال حاضر درباره ارزهای رمزنگاری‌شده وجود دارد، روی شرکت‌هایی که بالاتر به آنها اشاره شد سرمایه‌گذاری کنید. به عنوان مثال شرکت آلفابت، ۹۹ درصد از درآمد خود را از گوگل و از طریق جستجو و تبلیغات به دست می‌آورد. و تنها ۱ درصد باقی مانده آن از راه‌هایی غیر از گوگل به دست می‌آید.

اگر چه بایرن در نظر داشت که با فروش کسب‌وکار خرد اووراستاک، به یکی از شرکت‌های تماما زنجیره بلوکی تبدیل شود؛ اما این امر محقق نشد و حتی در بسیاری از موارد گرفتن تایید از سوی سهامدارانی که قصد سرمایه‌گذاری درخرده فروشی‌های آنلاین را نیز دارند برایشان دشوار است. در نهایت اگر شما با در نظر گرفتن ریسک و خطرات ارزهای رمزنگاری‌شده، همچنان قصد فعالیت در این حوزه را دارید، باید گفت که راه‌های بهتری از سرمایه‌گذاری روی دو شرکت آلفابت و اووراستاک، وجود دارد.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.