راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارز رمزنگاری ‌شده ونزوئلا در ظرف چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود

دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارز رمزنگاری ‌شده ونزوئلا ظرف چند روز راه‌اندازی خواهد شد و پشتوانه آن ۵.۳ میلیارد بشکه نفت به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارز رمزنگاری ‌شده ونزوئلا ظرف چند روز راه‌اندازی خواهد شد و پشتوانه آن ۵.۳ میلیارد بشکه نفت به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار خواهد بود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، پیش‌تر در این ماه با معرفی «پترو»، ارز رمزنگاری ‌شده این کشور که پشتوانه آن ذخایر نفت، گاز، طلا و الماس این کشور است، بسیاری را شگفت‌زده کرد.

علی‌رغم تردیدهای متخصصان ارز رمزنگاری ‌شده که معتقدند ونزوئلا پول لازم برای انجام چنین کاری را ندارد، وزیر ارتباطات ونزوئلا، جورج رودریگز گفت که اولین ارائه پترو ظرف چند روز آینده انجام خواهد شد.

رودریگز با اشاره به بخشی از کمربند اورینوکو در جنوب ونزوئلا گفت: «کمپ ۱ حوزه نفتی آیاکوچو، پشتوانه اولیه این ارز رمزنگاری ‌شده را تشکیل خواهد داد.»

رودریگز گفت: این میدان دارای ۵.۳۴۲ میلیارد بشکه نفت تأیید شده است. ما در مورد یک پشتوانه ۲۶۷ میلیارد دلاری صحبت می‌کنیم. او اضافه کرد: «این پترو را از سایر ارزهای رمزنگاری ‌شده، مانند بیت‌کوین، متمایز می‌کند.»

او بدون این که جزئیاتی ارائه کند، گفت: «همین حالا هم خریداران صف کشیده‌اند.»

به نظر می‌رسد دولت ونزوئلا امیدوار است که پترو، سقوط پول این کشور را جبران کند. پول این کشور در بازار سیاه در تنها در یک سال ۹۷ درصد در برابر دلار سقوط کرد.

دولت ونزوئلا همچنین امیدوار است به این ترتیب کشورش از دلار آمریکا و واشنگتن، خلاص شود.

رودریگز همچنین امیدوار است که از پترو به‌عنوان بخشی از مکانیزم پرداخت به تأمین‌کنندگان ونزوئلا استفاده شود. بسیاری از این تأمین‌کنندگان به علت ناتوانی ونزوئلا در پرداخت بدهی‌ها، عرضه به این کشور را متوقف کرده‌اند.

رودریگز گفت: «دیگر برای مراکز مالی دیکتاتوری جهان غیرممکن خواهد بود که در مقابل تبادلات با این پول رمزنگاری ‌شده هم دست به مداخله بزنند.»

او ادامه داد: «این به ما اجازه می‌دهد بر هرگونه تحریم مالی‌ای غلبه کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.