راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هک شدن مرورگر کروم برای سرقت ارزهای رمزنگاری‌ شده

سوءاستفاده از یکی از افزونه‌های مرورگر کروم به نام Archive Poster از مدت‌ها قبل آغاز شده و از این طریق یکی از ارزهای رمزنگاری شده موسوم به Monero از رایانه‌های کاربران سرقت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پی‌سی مگ، محبوبیت شدید ارزهای ارزهای رمزنگاری‌ شده هکرها را به فکر سوءاستفاده از آنها انداخته و حالا مشخص شده که افزونه‌ای موسوم به Archive Poster که برای مرورگر کروم گوگل طراحی شده برای سرقت نوع خاصی از ارزهای ارزهای رمزنگاری‌ شده قابل استفاده است.

این افزونه با اشغال کردن بخش زیادی از منابع رایانه‌ها باعث کند شدن سرعت آنها نیز می‌شود و برخی نرم‌افزارهای ضدویروس به همین علت افزونه یادشده را یک بدافزار یا نرم‌افزار تبلیغاتی تلقی می‌کنند.

شرکت Essence Labs طراح Archive Poster سوءاستفاده از افزونه یادشده را تأیید کرده، ولی علت این مسئله را هک شدن آن دانسته و مداخله خود در چنین رویدادی را تکذیب کرده است.

Essence Labs در توضیح این مسئله تصریح کرده است: «حساب گوگل یکی از اعضای قدیمی گروه طراح این افزونه هک شده و اطلاعات مربوط به آن سرقت شده و مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.»

تعداد کاربران افزونه یادشده حدود 105 هزار نفر است که به آنها توصیه شده استفاده از آن را متوقف کنند. Archive Poster در اصل برای باز ارسال مطالب در سایت خدمات وبلاگ تامبلر طراحی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.