راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بزرگ‌ترین دستگاه فروش خودکار برای خرید ماشین‌های لوکس در سنگاپور

یک دستگاه فروش خودکار (Vending Machine) را تصور کنید که به جای فروش انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها به مشتریانش انواع ماشین‌های لوکس و گران‌قیمتی مانند فراری، پورشه و بنتلی می‌فروشد.

چنین اتفاقی چند وقت پیش در سنگاپور رخ داد و شرکت Autobahn Motors، یک ساختمان 15 طبقه را به محلی برای نمایش و فروش محصولات خودش اختصاص داده است.

شاید اگر از یک نمای دورتر به این ساختمان نگاه کنید و تصویر آن را در جایی ببینید، بیشتر شبیه به یک جعبه اسباب‌بازی پسر بچه‌ای باشد اما این جعبه اسباب‌بازی در آسیای جنوب شرقی به واقعیت تبدیل شده است.

در این ساختمان حدود 60 ماشین آخرین مدل از محصولات فراری، پورشه و بنتلی موجود است و مشتریانی که از این محل بازدید می‌کنند می‌توانند ماشینی که مدنظرشان است را تهیه کنند. به جای یک فرایند خرید معمول هم، بازدیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت Autobahn Motors از طریق یک دستگاه تبلت، به‌راحتی مراحل خریدشان را تکمیل کنند. پس از انجام پرداخت، با کمک سیستم Fish-bone، خودروی خریداری‌شده به مشتری تحویل داده می‌شود.

با اینکه این دستگاه فروش خودکار ماشین در سنگاپور توانسته عنوان بلندترین دستگاه فروش را به خودش اختصاص دهد اما اولین نمونه نیست و مشابه‌اش هم در ایالات متحده ازطریق استارت‌آپ کاروانا (Carvana) انجام شده است.

باتوجه به اینکه هم هزینه زندگی در سنگاپور بسیار بالا است و هم محدودیت جا و مکان در این کشور وجود دارد، شرکت Autobahn Motors هدف از انجام این کار را نهایت استفاده از فضاهای موجود عنوان کرد.

منبع: Techcrunch و Fortune

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.