راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلاگین‌های رایگان فروشگاهی سداد، در اختیار کسب‌وکارهای نوپا

پرداخت الکترونیک سداد، پلاگین‌های لازم برای ساخت فروشگاه‌های اینترنتی را ‌به صورت رایگان در اختیار پذیرنده‌های خود قرار می‌دهد. این پلاگین‌ها بیشتر مناسب کسب‌وکارهای خرد یا استارت‌آپ‌های تازه‌کاری هستند که می‌خواهند به‌سرعت درگاه پرداخت اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند و هنوز توسعه زیادی پیدا نکرده‌اند. هدف سداد از اجرای این پروژه حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و تازه‌کار است تا بتوانند با سرعت و سهولت بیشتری از درگاه پرداخت استفاده کنند و درآمدزایی داشته باشند.

 

مسئولیت اجتماعی سداد، حمایت از تازه‌کارها

پرداخت الکترونیک سداد، ارائه این درگاه‌ها را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند. چند سالی است که توصیه همه مسئولان و مقامات دولتی و کشوری، حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی است. مدیران پرداخت الکترونیک سداد نیز در تلاش هستند استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا را به خود جذب کنند. این دو علت دست‌به‌دست هم داده است تا پرداخت الکترونیک سداد پلاگین‌های فروشگاه‌ساز را طراحی کرده و در اختیار مشتریان قرار دهد.

مهدی علیزاده، کارشناس امور مشتریان شرکت پرداخت الکترونیک سداد دراین‌باره چنین توضیح می‌دهد: «برای کسب‌وکارهای کوچک، هزینه اهمیت زیادی دارد. اکثر آنها از پلت‌فرم‌های فروشگاه‌ساز آنلاین استفاده می‌کنند و برای پرداخت نیاز به پلاگین مربوط به این فروشگاه‌ساز دارند، اما بیشتر این پلاگین‌ها پروتکل‌های امنیتی را رعایت نمی‌کنند و رایگان هم نیستند. برخی از شرکت‌های تولیدکننده پلاگین تلاش کردند تا با پرداخت الکترونیک سداد مذاکره داشته باشند تا این خدمات را با دریافت هزینه‌ای به پذیرنده‌ها بفروشند، اما در این صورت پروژه شرکت سداد ویژگی مسئولیت اجتماعی خود را از دست می‌دهد و جنبه درآمدزایی به خود می‌گیرد.»

به گفته او، پرداخت الکترونیک سداد به دنبال درآمدزایی از این کار نیست و تنها می‌خواهد کسب‌‌وکارهای خرد را از این راه حمایت کند. برای اینکه کسب‌وکاری بتواند از این درگاه‌ها استفاده کند، ابتدا باید یکی از پذیرنده‌های سداد باشد و برای اینکه پذیرنده سداد باشد، اول باید ثبت‌نام کند. هرچند افرادی نیز که پذیرنده سداد محسوب نمی‌شوند، می‌توانند پلاگین‌ها را داشته باشند و به‌صورت نمونه از آنها استفاده کنند تا تجربه کاربری مفیدی به دست بیاورند و بهتر بتوانند برای استفاده از پلاگین‌های سداد تصمیم بگیرند.

 

نماد اعتماد الکترونیکی، شرط دریافت پلاگین

پرداخت الکترونیک سداد مانند هر PSP دیگری به کسب‌وکارهایی، کد پذیرندگی ارائه می‌کند که نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند. این نماد از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا می‌شود و به  PSPها اطمینان بیشتری برای همکاری می‌دهد. ما به کسب‌وکارهای نوپا که هنوز نماد اعتماد الکترونیکی دریافت نکرده‌اند برای اخذ این مجوز کمک می‌کنیم.

از آنجا که پرداخت الکترونیک سداد شرکتی دانش‌بنیان است، در مدت‌زمان یک ماه این پلاگین‌ها را طراحی کرد و در یک بازه زمانی سه‌ماهه به‌صورت تست روی وب‌سایت خود قرار داد. اکنون 15 روز از پایان مرحله تست و شروع مرحله عرضه عمومی می‌گذرد.

تفاوت استفاده از پلاگین و پلت‌فرم‌های کدنویسی (مانند PHP، دات‌نت و جاوا) در این است که پذیرنده در پلت‌فرم‌های کدنویسی با استفاده از نمونه کدهای ارائه شده در وب‌سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد و با کدنویسی توسط کارشناس فنی درگاه پرداخت اینترنتی خود را راه‌اندازی می‌کند. اما هنگام استفاده از پلاگین، برای ارائه سرویس پرداخت به فروشگاه طراحی شده به‌وسیله ابزارهای فروشگاه‌ساز آنلاین (مانند Joomla، PerstaShopو غیره) پلاگین پرداخت در اختیار پذیرنده‌ها قرار می‌گیرد و مشتریان می‌تواند بدون کدنویسی به درگاه پرداخت اینترنتی متصل شوند. در این دوحالت  تفاوتی در کاربری وجود ندارد و تنها تفاوت در سهولت راه‌اندازی است. پذیرنده می‌تواند طبق روال شاپرک در انتهای هر روز درآمد خود را دریافت کند.

رایگان بودن پلاگین‌ها نامحدود است و از زمانی که پذیرنده‌ها ثبت‌نام می‌کنند، 48 ساعت کاری طول می‌کشد تا احراز هویت انجام شود و پس از دریافت پلاگین تا زمانی که پذیرنده سداد هستند، می‌توانند از این خدمت، به رایگان استفاده کنند. کسب‌وکارها همچنین به‌مرور زمان که توسعه پیدا کردند و بزرگ شدند می‌توانند به جای پلاگین که محیط کوچک‌تری دارد نمونه کد دریافت کنند و بدون تغییر خاصی در ظاهر کسب‌وکار خود از درگاه پرداخت اینترنتی شرکت پرداخت الکترونیک سداد استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.