راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به نسخه جدید اپلیکیشن همراه کارت

همراه کارت، اپلیکیشن پرداخت الکترونیکی شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا است که توسعه فنی و تجاری آن توسط شرکت پیدا انجام شده است. این اپلیکیشن قابل‌استفاده روی سیستم‌عامل‌های Android و iOS است. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از طریق کافه بازار، گوگل‌پلی و همچنین از طریق سایت همراه کارت اقدام کنید.

 

ثبت‌نام در اپلیکیشن همراه کارت

بعد از دانلود همراه کارت، نصب آن و ورود به اپلیکیشن ابتدا باید شماره همراه خود را وارد کنید تا کد تأیید برایتان ارسال شود. بعد از واردکردن کد تأیید، روی گزینه «تأیید کد ارسالی» کلیک کنید سپس اطلاعات خود را که شامل نام خود و نام خانوادگی است ثبت کنید تا حساب کاربری شما کامل شود. در ادامه از شما می‌خواهد تا برای ورود به همراه کارت، رمز عبور انتخاب کنید. در نهایت بعد از انتخاب رمز عبور، وارد صفحه‌ی اول همراه کارت می‌شوید.

 

منوی اپلیکیشن

صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن همراه کارت دارای 8 خدمت است که این خدمات به شرح زیر هستند:

  1. دریافت پول
  2. ارسال پول
  3. موجودی و 10 تراکنش
  4. قبض و جریمه
  5. خرید شارژ
  6. خرید بسته اینترنت
  7. خدمات بیمه
  8. نیکوکاری

دریافت پول:

با استفاده از این گزینه، در هر زمان و برای هر شخصی می‌توانید از هر طریقی درخواست پول ارسال کنید. امکان دریافت پول از دیگران تا سقف 5 میلیون تومان است.

 

ارسال پول:

ارسال پول به دیگران از مبدأ کارت‌های ۲۲ بانک (آینده، ملی، ملت، کشاورزی، انصار، سرمایه، شهر، ایران زمین، پاسارگاد، دی، سامان، حکمت، پارسیان، تجارت، اقتصاد نوین، مهر اقتصاد، صنعت و معدن، سپه، قوامین، گردشگری، موسسه اعتباری ملل (عسکریه) و خاورمیانه) به کارت تمامی بانک‌های عضو شتاب امکان‌پذیر است.

گزینه «ارسال پول» شامل دو بخش انتقال وجه کارت به کارت و انتقال وجه کارت به شبا است. برای انتقال وجه کارت به کارت تنها کافی است «شماره کارت مقصد» و «مبلغ موردنظر» را وارد کنید و در نهایت «رمز دوم» و «CVV2» کارتتان را وارد کنید تا انتقال وجه کارت به کارت انجام شود.

در بخش «کارت به شبا» نیز باید «شبای مقصد» و «مبلغ موردنظر» را وارد و در نهایت «رمز دوم» و «CVV2» کارتتان را وارد کنید تا انتقال وجه کارت به شبا انجام شود. توجه داشته باشید که زمان واریز وجه به این روش، ساعت 17 روز کاری بعد است.

 

موجودی و 10 تراکنش:

پس از ذخیره کارت بانکی خود و انتخاب آن از منوی بالای صفحه، تنها با واردکردن رمز دوم کارت می‌توانید موجودی کارتتان را مشاهده کنید.

این سرویس فعلاً تنها برای کارت‌های بانک آینده فعال است.

قبض و جریمه:

با استفاده از این بخش می‌توانید هم قبض و جریمه‌هایتان را پرداخت کنید و هم قبض تلفن همراهتان را. برای پرداخت قبض با استفاده از این بخش می‌توانید هم «شناسه قبض» و «شناسه پرداخت» قبضتان را وارد کنید و هم می‌توانید با استفاده از بارکدخوان و اسکن بارکد قبض، تمامی قبوض خدماتی و البته قبض تلفن همراه خود را پرداخت کنید.

 

خرید شارژ:

برای خرید شارژ از طریق همراه کارت، ابتدا باید «شماره همراه موردنظر» و سپس «مبلغ شارژ» را وارد کنید و روی گزینه «ادامه» کلیک کنید. سپس تأیید پرداخت به شما نمایش داده می‌شود که در صورت درست بودن مبلغ و شماره همراه، گزینه «ادامه» را انتخاب کنید. در آخر با واردکردن رمز دوم کارت بانکی و CVV2 که قرار است از طریق آن پرداخت را انجام دهید، شارژ خریداری می‌شود.

 

خرید بسته اینترنت:

با استفاده از این سرویس و تنها با داشتن رمز دوم کارت‌بانکی‌تان می‌توانید انواع بسته‌های اینترنت ایرانسل، شاتل موبایل، همراه اول و رایتل را خریداری کنید. برای این کار ابتدا باید «شماره همراه» را وارد کنید. سپس باید نوع سیم‌کارت، نوع بسته موردنظر و بسته موردنظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه «ادامه» کلیک کنید. سپس با واردکردن رمز دوم کارت و شماره CVV2، بسته اینترنت خریداری می‌شود.

 

خدمات بیمه:

با استفاده از این بخش می‌توانید اقساط بیمه عمر خود را پرداخت کنید. در حال حاضر نیز تنها یک مورد بیمه در این بخش وجود دارد. برای پرداخت اقساط بیمه عمر باید «شناسه پرداخت قسط» و «مبلغ قسط» را وارد کنید و در نهایت با واردکردن رمز دوم و CVV2 پرداختتان انجام می‌شود.

 

نیکوکاری:

از طریق این بخش می‌توانید به سازمان‌های حمایتی، خیریه‌ها و مؤسسات نیکوکاری کمک کنید. برای این کار کافی است روی یکی از خیریه‌های نمایش داده شده کلیک کنید و با واردکردن مبلغ موردنظر و رمز دوم کارتتان، پرداخت را انجام دهید.

در قسمت پایین صفحه اول اپلیکیشن، سه گزینه «مخاطبین»، «اسکن» و «تنظیمات» قرار دارد.

مخاطبین:

با ورود به این بخش، لیست دوستان همراه کارتی خود را مشاهده می‌کنید و با لمس هر کدام از مخاطبین، می‌توانید سوابق تراکنش‌های مالی خود با فرد موردنظر را ببینید. همچنین در صفحه هر کاربر، می‌توانید تراکنش‌های مالی مرتبط به آن شخص را انجام دهید.

 

اسکن:

با استفاده از گزینه اسکن، می‌توانید بارکدهای دو بعدی (QR-Code) قبض‌ها و کارت‌های بانکی را با اهداف زیر در همراه کارت اسکن کنید.

  • اسکن کارت بانکی:

با ورود به بخش اسکن و قرار دادن کارت بانکی در برابر دوربین، اطلاعات کارت خوانده می‌شود. سپس با توجه به کاربرد مدنظرتان، امکان انتخاب یکی از دو گزینه «ثبت کارت» و «ارسال پول» را خواهید داشت.

  • اسکن بارکد قبض:

بارکد قبض خدماتی یا جریمه را در کادر اسکن قرار دهید تا بدون نیاز به واردکردن اطلاعات قبض، به بخش پرداخت قبض هدایت شوید.

  • اسکن بارکدهای دوبعدی (QR Code):

برای پرداخت هزینه‌های مختلف در مراکز طرف قرارداد با همراه کارت (فروشگاه‌ها، پارکینگ‌ها و …)، کافیست بارکد دو بعدی را اسکن کنید.

 

تنظیمات:

در این بخش، گزینه های «نسخه همراه کارت شما»، «ویرایش پروفایل»، «تنظیمات کارت‌ها و پرداخت‌ها»، «تنظیمات اپلیکیشن»، «دعوت دوستان» «پیشنهاد و انتقاد»، «درباره ما» و «خروج از حساب کاربری» قرار دارد.

 

همچنین در دو طرف قسمت بالای اپلیکیشن همراه کارت، دو گزینه «جشنواره» و «تراکنش‌ها» قرار دارد که با کلیک روی گزینه جشنواره می‌توانید از آخرین جشنواره‌های همراه کارت با خبر شوید و در قسمت تراکنش‌ها می‌توانید سوابق تراکنش خود را مشاهده کنید.

 

پشتیبانی اپلیکیشن همراه کارت

درصورتی‌که در هنگام نصب و یا کار با اپلیکیشن همراه کارت با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید با شماره ۲۷۶۶۳۳۲۰-۰۲۱ تماس بگیرید و یا از طریق آدرس ایمیل info@hamrahcard.ir با پشتیبانی اپلیکیشن همراه کارت در ارتباط باشید.

در صورت تمایل به آشنایی با محصولات مشابه می‌توانید به مطلب «دانلود و معرفی اپلیکیشن‌های پرداخت» مراجعه کنید و با اپلیکیشن‌های مشابه آشنا شوید.

2 دیدگاه
  1. پریساداوری می‌گوید

    سلام لطفاهمراه کارت رابرای همه بانکهافعال کنیدماجایزه میخواهیم ممنون

  2. پریساداوری می‌گوید

    ماجایزه نمیخواهیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.