راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به مجله فوربس و معرفی آن به مدیران فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت

ماهنامه عصر تراکنش / فوربس شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی است که در سال ۱۹۱۷ توسط بی‌سی فوربس تأسیس شد. امروزه مجله فوربس هر دو هفته یک بار منتشر می‌شود و یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان به شمار می‌آید.

این مجله در شماره سپتامبر خود به مناسبت صدمین سال انتشار این نشریه به‌طور اختصاصی به تاریخچه این مجله در معرفی افراد ثروتمند جهان پرداخته است. روی جلد این مجله تصویری از «وارن بافت»، کارآفرین، بازرگان و سرمایه‌گذار آمریکایی است که نسخه‌ای از شماره اول مجله فوربس که 100 سال پیش منتشر شده است را در دست دارد. او به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود. او هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل اجرایی و رئیس هیات مدیره شرکت برکشایر هاتاوی فعالیت می‌کند. او همچنین دارای سهام قابل‌توجهی در شمار زیادی از شرکت‌هاست که مشهورترین آنها عبارت‌اند از: ولز فارگو، شرکت کوکاکولا، آمریکن اکسپرس و آی‌بی‌ام.

وارن بافت در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد. وارن بافت هم‌اکنون پس از بیل گیتس در رتبه دوم فهرست میلیاردرهای جهان در سال 2017 قرار دارد.

همچنین این مجله فهرست 50 شرکت بزرگ سال 2017 آمریکا را نیز ارائه کرده است که 10 شرکت اول این فهرست به ترتیب اپل، آلفابت (گوگل)، مایکروسافت، آمازون، برکشایر هاتاوی، فیس‌بوک، جانسون و جانسون، اکسون موبیل، جی‌پی مورگان و ولث فارگو هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.