راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نسخه جدید سامانه نماد اعتماد الکترونیکی معرفی شد

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، ظهور فضای الکترونیکی و در پی آن تجارت در فضای مجازی تغییرات چشمگیری در بازار تعاملات فراهم کرده است. الکترونیکی شدن اقتصاد و رشد فزاینده تجارت الکترونیکی موجب رونق گرفتن کسب‌وکارهای الکترونیکی شده است که به‌عنوان مؤثرترین شیوه انجام کسب‌وکار در عصری که ارتباطات امکان زیادی را به‌منظور برقراری تماس و هزینه‌های مرتبط و انجام مبادلات بین مشتریان دارد، ایفا می‌کند.

تجارت در فضای مجازی از دامنه‌ای گسترده‌تر و شکلی متفاوت‌تر از روش‌های سنتی پیروی می‌کند و برای پیاده‌سازی آن پیش‌شرط‌هایی لازم است که فرهنگ‌سازی، آموزش و پژوهش مهم‌ترین آن‌هاست؛ تأمین و توسعه بسترها و زیرساخت‌های مخابراتی از جنبه سخت و ایجاد فضای مبتنی بر اعتماد از جنبه‌های نرم نیازمندی‌های اساسی تحقق تجارت الکترونیکی است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس بند 1- ح اساسنامه خود، وظیفه ساماندهی فعالیت سایت‌های تجارت الکترونیکی را برعهده دارد. از این رو بر اساس وظایف محوله و رسالت تعیین شده در سال 1389 اولین نسخه از سامانه نماد اعتماد الکترونیکی به آدرس enamad.ir رونمایی شد. به مرور با افزایش روزافزون تعداد کسب‌وکارهای الکترونیکی و افزایش تعداد متقاضیان نماد اعتماد، نسخه دوم این سامانه در سال 1394 با اعمال بازنگری‌های لازم به بهره‌برداری رسید. حجم رو به رشد داده‌های سامانه، الزام استقرار پایگاه داده و اعمال نظارت بر سرورهای آن در مرکز داده بازرگانی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، لزوم فراهم‌سازی ارتباط با سایر سامانه‌های دولتی و فراهم نمودن امکان توسعه نرم‌افزار سامانه از اهم دلایل ارائه نسخه سوم این سامانه در آبان ماه سال جاری است.

استقرار این سامانه پس از وقفه‌ای کوتاه برای مهاجرت داده‌ها، از بیستم آبان ماه آغاز شده است. ارائه خدمات جدید علاوه‌بر خدمات متداول سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، از جمله اهداف این سامانه است که در آینده‌ای نه چندان دور به بهره‌برداری خواهد رسید. در این راستا پیشنهادات اعلام شده از سوی مخاطبان سامانه می‌تواند خدمات ارائه شده این سامانه را تقویت نماید. ایمیل admin@enamad.ir پل ارتباطی مخاطبان با مدیران سامانه نماد اعتماد الکترونیکی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.