راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همه چیز درباره بات ویکی بانکی شرکت ارتباط فردا

ویکی بانکی باتی است که توسط شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا طراحی شده است. با استفاده از این بات می‌توانید سؤالات بانکی خود را از این بات بپرسید و جواب آن‌ها را به صورت آنی دریافت کنید. برای ورود به بات ویکی بانکی از طریق آی‌دی wikibanki_bot@ اقدام کنید.

در این بات علاوه بر اینکه می‌توانید سؤال خود را تایپ کنید و برای بات بفرستید، خود بات نیز در منوی اصلی خود دارای 6 موضوع است که با توجه به سؤالی که می‌خواهید بپرسید می‌توانید یکی از موضوعات این منو را انتخاب کنید. این موضوعات عبارت‌اند از:

  • انتقال وجه
  • دریافت وجه
  • عملیات چک
  • خدمات حساب / سپرده
  • محاسبه سود و قسط
  • سایر موارد

برای نمونه ما چند سوال از این بات  پرسیده‌ایم که در ادامه می‌توانید فرایند انجام این کار را ببینید.

سوال اول: محاسبه سود و قسط

1. ابتدا روی گزینه «Start» کلیک کنید تا منوی بات به شما نمایش داده شود.

2. سپس از بین موضوعاتی که بات نمایش می‌دهد، موضوع موردنظرتان را انتخاب کنید.  ما روی گزینه «محاسبه سود و قسط» کلیک می‌کنیم.

3. بعد از انتخاب گزینه محاسبه سود و قسط، از ما می‌خواهد تا نوع حساب (محاسبه سود سپرده، محاسبه اقساط تسهیلات) را تعیین کنیم.

4. سپس از ما می‌خواهد تا موجودی حساب را به ریال وارد کنیم.

5. در ادامه بات ویکی بانکی می‌خواهد تا ماه موردنظر برای محاسبه سود را انتخاب کنیم.

6. سپس باید درصد سود موردنظرمان را وارد کنیم.

7. بعد از واردکردن درصد سود موردنظرتان، بات سود سپرده در ماهی که مشخص کرده بودید را می‌گوید.

سوال دوم: انتقال وجه

1. دومین سوالی که از این بات می‌پرسیم درباره‌ی انتقال وجه است و روی گزینه «انتقال وجه» در منوی اصلی بات ویکی بانکی کلیک می‌کنیم.

2. در ابتدا از ما می‌خواهد «نوع انتقال» را انتخاب کنیم. نوع انتقال می‌تواند «حساب به حساب»، «کارت به کارت»، «انتقال دسته‌ایی» و یا «انتقال مستمر» باشد.

3. سپس بات می‌خواهد اگر کارت مقصد و مبدأ هر دو متعلق به یک بانک هستند، گزینه «کارت به کارت داخلی» و اگر کارت مبدأ و مقصد متعلق به دو بانک متفاوت هستند، گزینه «کارت به کارت شتابی» را انتخاب کنید.

4. در ادامه تعدادی سؤال دربارهٔ موضوعی که انتخاب کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود که با ارسال شماره سؤالی که موردنظر شما است، بات پاسخ سؤال را برایتان ارسال می‌کند.

** درصورتی‌که سؤال خود را از بین سؤال‌های نمایش داده شده نیافتید، آن را تایپ کنید و یا با مرکز تماس بانک خود تماس بگیرید و سؤال خود را بپرسید.

5. ما سؤال شماره 1 را انتخاب می‌کنیم. سؤال این است: «سقف مجاز انتقال وجه روزانه چقدر است؟»

6. بات آنی پاسخ سؤال را ارسال می‌کند. «سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت بین بانکی از طریق دستگاه‌های خودپرداز و درگاه‌های اینترنتی 3 میلیون تومان در هر شبانه روز است. همچنین سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت بین بانکی از طریق کارت‌خوان شعب بانک‌ها و با احراز هویت عینی 15 میلیون تومان در هر شبانه روز است.»

** از ویژگی‌های بات ویکی بانکی این است که با تایپ یک سؤال بهترین جواب‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد و این ویژگی است که هیچ بات مشابهی آن را دارا نیست. برای مثال ما یک سوال را با دو ادبیات متفاوت پرسیده‌ایم که در ادامه می‌توانید ببینید.

** همچنین با انتخاب گزینه «سایر موارد» از منوی اصلی بات ویکی بانکی، 6 گزینه زیر نمایش داده می‌شود که با کلیک روی هر کدام می‌توانید سؤال خود را بپرسید.

  • کارت‌های بانکی
  • موجودی / صورتحساب
  • گواهی تمکن مالی
  • تسهیلات بانکی
  • پرداخت قبض / خرید شارژ
  • نزدیک‌ترین شعب

از طریق این بات می‌توانید نزدیک‌ترین شعب بانک موردنظر خود را نیز دریافت کنید. برای این کار باید روی گزینه «نزدیک‌ترین شعب» کلیک کنید؛ سپس با کلیک روی گزینه «ارسال موقعیت»، موقعیت مکانی که قرار دارید برای بات فرستاده می‌شود و در آخر بات اطلاعات شعب نزدیک به شما را برایتان می‌فرستد. این اطلاعات شامل «کد شعبه»، «تلفن تماس»، «آدرس» و «موقعیت شعب روی نقشه» هستند.

* در حال حاضر تنها شعب بانک آینده در این بات نمایش داده می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.