راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / دارا خسروشاهی طی یکی دو ماه گذشته احتمالاً بیش از هر زمان دیگری در زندگی‌اش برای دیگران جذاب شده است. علت جذابیت این چهره در دنیا یک‌چیز است و در ایران چیز دیگری. گرچه نقش جدید او در «اوبر» به دنبال حاشیه‌های به وجود آمده اخیر در این شرکت به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز است، اما داستان زندگی او، خانواده و حتی ژن خوب کارآفرینی فامیل او نیز اخیراً به‌شدت موردتوجه رسانه‌ها و مخاطبانشان قرارگرفته است.

اخیراً به دلیل انتشار اخباری درباره سوءاستفاده جنسی در اوبر و سیلیکون‌ولی فشارها روی این سرویس حمل‌ونقل آنلاین بالا گرفت و درنهایت خسروشاهی به‌عنوان مدیرعامل آن انتخاب شد. مدیرعامل پیشین «اکسپدیا» پیوستن به اوبر را برای خودش به‌نوعی ترسناک می‌داند چراکه تمام ۱۳ سال گذشته را فقط در شرکت اکسپدیا کارکرده و از آن خارج نشده است. خسروشاهی ۴۸ ساله قرار است ثبات را به اوبر بازگرداند شرکتی که بدون داشتن حتی یک تاکسی، در ۶۳۳ شهر دنیا فعالیت دارد و با ۱۲ هزار کارمند سال گذشته میلادی درآمدی بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار کسب کرد.

خسروشاهی در ۹ سالگی به همراه خانواده‌اش که مالک کارخانه‌های «تولید دارو»، «تولی‌پرس» و «مینو» بودند به آمریکا مهاجرت کرد، مهندسی بیوالکتریک در دانشگاه «براون» آمریکا خواند و بعد از چندین تجربه کاری در شرکت‌های گوناگون مدیرعامل اکسپدیا شد. شباهت اوبر و اکسپدیا در این است که هر دو بستری برای رساندن مشتری و سرویس‌دهنده هستند.

خسروشاهی در اوبر با چالش‌هایی همچون مطالبه رانندگان برای کاهش فشار روی آن‌ها و احقاق حقوقشان مواجه است از طرف دیگر اوبر با چالشی که «اسنپ» و «تپسی» در ایران با آن رو به رو هستند نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند، یعنی اعتراض رانندگان تاکسی که با محبوبیت اوبر کارشان کساد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.