راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خسروشاهی کلید موفقیت اوبر

یکی از اعضای هیئت‌مدیره اوبر، Arianna Huffington طی سخنرانی در برنامه زنده WSJ D.Live (وال استریت ژورنال) که روز دوشنبه پخش شد، اعلام کرد که قرارداد سرمایه‌گذاری سافت‌بانک در شرکت اوبر تقریباً قطعی محسوب می‌شود. او تأیید کرد که سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری سافت بانک در اوبر تا چند هفته آینده به احتمال بسیار زیاد نهایی می‌شود.

هافینگتون اعلام کرد که قرارداد جاری، شامل سرمایه‌گذاری مستقیم در اوبر و همین‌طور یک معامله ثانویه خواهد بود که طبق آن سافت‌بانک سهام برخی از سهامداران اوبر را با تخفیف (که هنوز رقم آن مشخص نیست) می‌خرد. هافینگتون اعلام کرد: «برای اعلام رسمی قیمت‌ها منتظر ایجاد شرایط مناسب هستیم.»

او همچنین اضافه کرد سافت‌بانک با بسیاری از شرکت‌های رقیب اوبر نیز شراکت دارد و به همین دلیل جایگاه مهم و بزرگی در بازار دارد. به عقیده هافینگتون، این شراکت می‌تواند برای اوبر منافع زیادی علاوه بر افزایش سرمایه در قسمت حمل‌ونقل به همراه داشته باشد و ثبات بیشتری برای این شرکت به همراه خواهد داشت.

هافینگتون به دوران سختی که اوبر تا چند ماه گذشته پشت سر گذاشت نیز اشاراتی داشت. این شرکت با چندین مرحله تغییر در نیروهای کاری خود مواجه شد که به جدایی یکی از کلیدی‌ترین عناصر و پایه‌گذاران این شرکت، تراویس کلانیک، مدیرعامل سابق اوبر انجامید. هافینگتون همچنین اعلام کرد در مورد مدیریت جدید اوبر، دارا خسروشاهی، بسیار خوش‌بین است: «او ثبات فکری بالایی دارد و تصمیم دارد محبوبیت اوبر را در بین مردم بالا ببرد».

هافینگتون همچنین اشاره کرد که دارا خسروشاهی، یکی از موفق‌ترین تُجار ایرانی-آمریکایی، تصمیم دارد تمرکز بیشتری روی کاهش قیمت‌ها اعمال کند تا هدف عرضه اوبر برای تبدیل شدن به یک شرکت عمومی، در سال ۲۰۱۹ تحقق یابد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.