راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بسیاری از متخصصان فین‌تک درباره دانش فین‌تکی خود بلوف می‌زنند

به گفته مؤسسه فین‌تک سرکِل (Fintech Circle)، بسیاری از متخصصان حوزه فین‌تک ممکن است آن دانش و آگاهی که ادعایش را می‌کنند نداشته باشند. به گفته این شرکت، 94 درصد افراد فعال در حوزه سرویس‌های مالی می‌گویند که بسیاری از همکارانشان از لغات و کلماتی مانند «زنجیره بلوک» و یا «هوش مصنوعی» استفاده می‌کنند بدون اینکه حتی معنی‌شان را بدانند.

جالب است حتی 60 درصد افراد می‌گویند که چنین ادعا و به قول معروف بلوف زدن‌هایی، کاری رایج و معمول است. درواقع این متخصصان بر این باورند که عدم آموزش در سازمان‌های خدمات مالی بزرگ‌ترین عاملی است که مانع توسعه دانش و مهارت‌های دیجیتالی و فین‌تکی کارمندان می‌شود.

این مؤسسه بر این باور است که هیچ‌وقت برای توسعه مهارت‌های فین‌تکی و دیجیتال افراد فعال در این حوزه دیر نیست و امروزه هم در صنعت خدمات مالی، ارتباط مستقیمی میان دانش واقعی دیجیتالی افراد و ارتقا و پیشرفت شغلی آن‌ها وجود دارد به همین دلیل انستیتوی فین‌تک سرکِل (Fintech Circle Institute) ایجاد شد تا بتواند کارشناسان مالی را با دانش عملی فین‌تک توانمند کند.

فین‌تک سرکل نخستین شبکه فرشته در اروپا است که تمرکزش را روی سرمایه‌گذاری فین‌تک قرار داده است و به شرکت‌های فین‌تکی کمک می‌کند تا بتوانند با کمک سرمایه‌گذاران فرشته‌ای که برترین متخصصان در حوزه سرویس‌های مالی را در اختیار دارند، جذب سرمایه انجام دهند.

فین‌تک سرکل با نوآورترین و ساختارشکن‌ترین برندها در حوزه فناوری‌های مالی همکاری دارد و آن‌ها را با رهبران فکری و سرمایه‌داران ارشد مرتبط می‌کند تا شرکت‌های فین‌تکی بتوانند برنامه‌ها و اهدافشان را اجرا کنند و کسب‌وکارشان را با موفقیت توسعه و گسترش دهند.

بخش انستیتو فین‌تک سرکل هم یک پلتفرم یادگیری آنلاین فردبه‌فرد است که برای آموزش مهارت‌های دیجیتالی لازم به متخصصان صنعت خدمات مالی، طراحی شده است و با کمک افراد متخصص در بخش‌های فین‌تک، بانکداری سنتی و افراد دانشگاهی، دوره‌های آموزشی ترکیبی دررابطه با موضوعاتی مانند زنجیره بلوک، رگ‌تک و بانکداری رباتی ارائه می‌دهد.

از اعضای اصلی گروه فین‌تک سرکل می‌توان به سوزان جیستی، مدیرعامل و بنیان‌گذار فین‌تک سرکل اشاره کرد. سوزان چیستی از ویرایش‌گران کتاب فین‌تک، اولین کتاب جمع‌سپاری‌شده در حوزه فین‌تک است.

نام چیستی در لیست 50 قدرت برتر سرویس‌های مالی دیجیتال اروپا درسال 2015، جزو یکی از تأثیرگذارترین افراد در حوزه سرویس‌های مالی دیجیتال معرفی شد.

سوزان چیتسی کارآفرین و سرمایه‌گذاری است که تخصص و مهارت بالایی در حوزه فین‌تک دارد و به‌عنوان منتور، داور و مربی در رویدادهای رقابتی فین‌تکی بسیاری مانند SWIFT Innotribe، Cambridge Judge Business School Accelerator، Fintech Startup Bootcamp و Barclays Techstars Accelerator حضور داشته است.

منبع: Fintechcircle و Innovatefinance

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.