راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

IBM به دنبال راه‌اندازی یک بیمه-بانک مبتنی بر بلاکچین

شرکت آی‌بی‌ام با همکاری شعبه آسیایی بانک سازندگی چین (CCB)، در حال راه‌اندازی یک پروژه بیمه-بانک مبتنی بر بلاکچین در هنگ‌کنگ است.

بیمه-بانک (Bancassurance) نوعی همکاری متقابل میان بانک و بیمه برای فروش خدمات بیمه‌ای یا خدمات مشترک مالی – بیمه‌ای از طریق شعب بانک‌هاست.

به گزارش وب‌سایت فاین اکسترا، آی‌بی‌ام گفته گاهی اوقات در مدل بیمه-بانک، مشکلاتی همچون ارائه اطلاعات ناقص و یا تأخیر در انتقال داده‌ها رخ می‌دهد و پلتفرم بلاکچین Big Blue می‌کوشد با این چالش‌ها مقابله کند.

این پلتفرم به‌صورت بلادرنگ دید مشترکی در خصوص سیاست داده‌های موردنیاز (required policy data)  به شعبه آسیایی بانک CCB و دیگر شرکا ارائه می‌دهد و این امر از زمان لازم برای بررسی وضعیت‌ها که فرایندی وقت‌گیر است می‌کاهد.

این موضوع علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، باعث شفافیت فرایندها شده و ضمن ارتقای سطح مسئولیت‌پذیری در شبکه، امکان ارائه بهتر توسط شرکت‌های درگیر را فراهم می‌آورد.

در این گزارش با اشاره به این‌که بانک CCB آسیا و شرکای بیمه‌ای آن در حال حاضر مشغول تست این سیستم هستند، از احتمال راه‌اندازی آن در سه‌ماهه سوم خبر داده شده است.

Guo Zhipeng معاون اجرایی CCB آسیا گفت: «پس از راه‌اندازی موفق این پروژه، ما قصد داریم به‌منظور بهینه‌سازی بیزینس کلی بیمه-بانک خود، تجاربمان را در اختیار دیگر شرکای بیمه‌گر خویش قرار دهیم.»

منبع: شرکت ملی انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.