راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیتی بانک آمریکا در حال خروج از روسیه است

سیتی بانک آمریکا به‌تازگی خدمات بانکداری خود در روسیه را کاهش داده و در حال آماده شدن برای خروج از این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ظرف ۲ سال گذشته سیتی بانک آمریکا نیمی از دفاتر ارائه‌دهنده خدمات خود در روسیه را تعطیل کرده است؛ ضمن اینکه صدور کارت‌های اعتباری را در این کشور کاهش داده است.

همچنین تعداد مشتریان سیتی بانک در روسیه از سال ۲۰۱۴ میلادی ۴۰ درصد روند نزولی به خود گرفته و به ۶۰۰ هزار نفر کاهش یافته است و اخیراً هم سیتی بانک انجام عملیات بانکی در روسیه را کاهش چشم‌گیری داده و به گفته کارشناسان این رویه بانک آمریکایی حاکی از خروج آن از بازار روسیه به دلیل بدتر شدن روابط مسکو-واشنگتون است.

البته «میخائل برنر» مدیر بخش بانکداری خصوصی سیتی بانک می‌گوید: «در حال بررسی سود و بستن حساب‌های غیرفعال در روسیه هستیم.»

از زمان ورود سیتی بانک به روسیه از سال ۲۰۰۲ میلادی به بعد، این برای اولین باری است که این بانک آمریکایی چنین رویه‌ای را در پیش گرفته است و علت اصلی آن‌هم به تیره‌وتار شدن روابط سیاسی مسکو-واشنگتون به دلیل حمله نظامی روسیه به بخش شرقی اوکراین عنوان می‌شود.

طی چند ماه اخیر هم سیتی بانک وام‌های جدید کمی را به روس‌ها داده است و این رفتار به‌عنوان آماده شدن سیتی بانک برای عزیمت از روسیه تلقی می‌شود.

ندادن وام‌های جدید در یک بازه زمانی یک‌سال و نیم می‌تواند منجر به ضرر یک‌سوم سود سهام و ارواق بهادر سیتی بانک در روسیه شود و در پیش گرفتن چنین سیاستی به معنی کاهش هزینه‌های عملیات بانکداری در روسیه است.

این رویه سیتی بانک می‌تواند به خروج سریع این بانک آمریکایی به دنبال افزایش تنش‌ها، تحریم‌های جدی و مشکلات دیگر کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.