راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلیس بریتانیا، خواهان تغییر قانون برای تسهیل مصادره بیت‌کوین

یک دفتر تحقیقاتی تحت حمایت تعدادی از گروه‌های مجری قانون در بریتانیا پیشنهاد تغییر قوانین کشور را داده تا مصادرهٔ بیت کوین راحت‌تر شود.

در گزارشی که توسط N8 Policing Research Partnership منتشر شد، به ارز رمزنگاری‌شده و چالش‌های مربوط به اجرای قوانین مرتبط با آن پرداخته شده است. با این حال، به گفتهٔ نویسندگان گزارش، این چالش‌ها عمدتاً ناشی از فقدان دانش سازمانی در میان مقامات پلیس بریتانیا است. در ادامه نیز برای حل این مشکل، یک برنامهٔ آموزشی گسترده پیشنهاد شده بود.

با این حال، شاید مهم‌ترین نکتهٔ این گزارش این است که این گروه که بر سازمان‌های مجری قانون کشور نظارت دارد، می‌خواهد بیت‌کوین را به‌عنوان یک نوع پول نقد طبقه‌بندی کند تا پلیس بتواند در طول تحقیقات راحت‌تر این اموال را مصادره کند.

در این گزارش آمده است: «همچنین یک اصلاحیهٔ قانونی برای طبقه‌بندی بیت‌کوین به‌عنوان پول نقد به وزارتخانه پیشنهاد شده است.»

گروه N8، فهرستی از 11 گروه پلیس در داخل و اطراف شمال انگلیس را به‌عنوان همکار در وب‌سایت خود معرفی کرده و اظهار داشته دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی مصادرهٔ بیت‌کوین تحت قانون مجازات کیفری و قانون درآمد حاصل از جرائم ارائه خواهد داد.

اما باید دید آیا وزارتخانه براساس این پیشنهاد عمل می‌کند یا خیر. با این حال، قبل از آن این دپارتمان، فناوری بلاک‌چین را موردبررسی قرار داده است. این تحقیقات گسترده در سال 2015 انجام شد و منجر به ایجاد یک ارز رمزنگاری‌شده جدید تحت نظر دولت شده بود.

منبع: آزمایشگاه بلاک‌چین ایرانcoindesk

ترجمه: آنیتا همتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.