راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ناصرعلی سعادت جایگزین جهانگرد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شد

با پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیئت‌وزیران، ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به‌عنوان عضو صاحب‌نظر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، سرانجام با پیگیری‌های مصرانه و تلاش‌های پی‌درپی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، خواسته دیرینه صنف به‌منظور حضور در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جامه عمل پوشید و ناصرعلی سعادت رئیس این سازمان با پیشنهاد وزیر ارتباطات و تصویب هیئت‌وزیران، به‌عنوان عضو صاحب‌نظر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انتخاب شد تا صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات بتواند در عالی‌ترین کمیسیون سیاست‌گذاری در حوزه فاوا نقش‌آفرین باشد.

کمیسیون تنظیم مقررات، نهاد مستقلی است که وظیفه سیاست‌گذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده‌دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری سازمان (یعنی رعایت عدالت، انصاف، اخلاق‌مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم) نیز از دیگر وظایف آن است.

طبق ماده ۶ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به ترتیب رئیس و دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محسوب می‌شوند و نمایندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت امور اقتصادی و دارائی و پنج نفر از صاحب‌نظران امور اقتصادی، ارتباطات و یا فناوری اطلاعات و پست نیز دیگر اعضای آن را تشکیل می‌دهند که برای مدت چهار سال به این سمت منصوب می‌شوند.

دبیرخانه کمیسیون در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قرار دارد و مسئولیت ابلاغ مصوبات؛ تعیین دستور کار جلسات؛ برقراری ارتباط با دستگاه‌ها، مؤسسات و نهادها؛ تشکیل کارگروه‌های کارشناسی و تخصصی؛ و دعوت از سایر کسانی که لازم است در جلسات کمیسیون حاضر شوند را برعهده‌دارد. همچنین، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، به‌عنوان بازوی اجرائی کمیسیون، مسئولیت نظارت بر اجرای درست مصوبات و تهیه گزارش از بازخورد مصوبات و ارائه آن به کمیسیون را عهده‌دار است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.