راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک آمریکا 9 برنامه کاربردی مبتنی بر بلاک‌چین را ثبت اختراع کرد

دفتر ثبت اختراعات و علامت‌های تجاری ایالات‌متحده (USPTO) در اواخر ماه اوت 2017، نُه پروندهٔ ثبت اختراع مربوط به تکنولوژی بلاک‌چین را که توسط بانک آمریکا (Bank of America) ثبت شده بود، منتشر کرد.

این اختراعات که به انجام و پرداخت معاملات در یک شبکهٔ پرداخت مربوط هستند، همه در تاریخ 22 فوریهٔ 2017 ثبت شده‌اند. این بانک تاکنون، بیش از 30 پروندهٔ حقوقی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین از جمله 18 مورد در سال 2016 را ثبت کرده است.این برنامه‌های کاربردی، منعکس‌کنندهٔ تلاش‌های بانک در پیشنهاد خود برای اتخاذ سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین در عملیات خود است.

 

اختراعات مبتنی بر بلاک‌چین که در حال حاضر توسط بانک ثبت شده است

ثبت اختراعات مختلفی که در حال حاضر توسط بانک ثبت شده‌اند، عمدتاً بر مبادلهٔ ارز رمزنگاری‌شده و فرایند پرداخت متمرکز شده است. در میان آن‌ها، مواردی در خصوص زمینه‌های تبدیل فوری، تأیید اعتبار معاملات، تشخیص ریسک و ذخیره‌سازی آنلاین و آفلاین وجود دارد.

ثبت اختراعات دیگر استفاده از دفتر کل‌های توزیع‌شده برای تأیید صحت اطلاعات و همچنین یک سیستم پرداخت همتا به همتا که بر بستر بلاک‌چین اجرا می‌شود را شامل می‌شود.

 

پروژهٔ بلاک‌چین Bank Of America با مایکروسافت

در سپتامبر 2016، این بانک برای یک پروژهٔ مشترک با هدف توسعه و آزمایش برنامه‌های کاربردی بلاک‌چین درزمینهٔ تأمین مالی تجارت، با شرکت فناوری مایکروسافت مشارکت داشته است.

تحت این قرارداد، Bank Of America برای ایجاد یک سیستم بلاک‌چین، به‌طور مستقیم با مجموعهٔ مایکروسافت همکاری می‌کند تا معاملات بین شرکا را سرعت ببخشد. آن‌ها اشاره کرده‌اند که در حال حاضر، چگونگی تسهیل فرایند تأیید اعتبار را بررسی می‌کنند.

بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که آیا طراحی این پروژه به‌گونه‌ای هست که بتوان آن را در مقیاس تجاری توسعه داد یا خیر.

شیوه‌ای که Bank Of America در حال ثبت درخواست‌های ثبت اختراع مبتنی بر بلاک‌چین است حاکی از آن است که این بانک می‌تواند به دنبال سایر زمینه‌های مالکیت معنوی در صنعت فناوری بلاک‌چین باشد و در بلندمدت آن را تحقق بخشد.

منبع: آزمایشگاه بلاک‌چین ایرانcointelegraph

ترجمه: علی غائب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.