راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چینی‌ها می‌توانند خریدهای اپ استور را با وی‌چت پی پرداخت کنند

شرکت آمریکایی اپل، آغوشش را به روی وی‌چت پی چینی باز کرده و به مصرف‌کنندگان چینی راه‌های بیشتری برای انجام خرید ارائه کرده است. وی‌چت پی سرویس پرداخت دیجیتالی است که توسط شرکت هولدینگ چینی تنسنت (Tencent) ارائه شده است.

شرکت اپل خودش را به ارائه گزینه‌های پرداخت ساده و راحت به مشتریانش متعهد کرده است و پذیرش وی‌چت پی به‌عنوان یکی از روش‌های پرداختی موجود در چین، برای این شرکت آمریکایی اهمیت بسیاری دارد. البته موضوعی که کشور چین را دارای اهمیت کرده، این است که در سه‌ماهه دوم امسال، اپ استور در این کشور آسیایی توانست بیش از هر جای دیگری در دنیا کسب درآمد داشته باشد.

قراردادی که تنسنت با اپل بسته است، فرصت و مزیت بسیار خوبی برای تنسنت محسوب می‌شود که همچنان در حال رقابت با علی‌پی در بازار چین است.

وقتی صحبت از پرداخت‌های دیجیتالی می‌شود، علی‌پی حرف اول را می‌زند. بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، وی‌چت پی 40 درصد بازار چین را در اختیار دارد و این در حالی است که علی‌پی حدود 50 درصد بازار را در دست دارد.

کشور چین، بزرگ‌ترین بازار تلفن‌های همراه به‌حساب می‌آید. با اینکه الان تنسنت دیگر شریک اپل محسوب می‌شود، اما با این‌حال نگرانی‌هایی وجود دارد که نکند محبوبیت وی‌چت در میزان فروش آیفون در کشور چین اختلالاتی ایجاد کند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.