پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
تاپ برند تجارت الکترونیک پارسیان شد
بر اساس مصوبه هیئتمدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در تاریخ 96/05/31 نام برند تجاری شرکت از پککو به تاپ تغییر پیدا کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در سال 1379 بهصورت شرکت سهامی خاص تأسیس و بهموجب صورتجلسه مجمع فوقالعاده مورخ 89/4/26، نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید. بهموجب مجوزهای اخذ شده از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارائه انواع خدمات پرداخت الکترونیکی و همچنین از وزارت صنایع و معادن درزمینهٔ تولید نرمافزار، شرکت پککو فعالیتهای خود را عمدتاً درزمینهٔ تأمین، نصب و پشتیبانی از دستگاههای کارتخوان فروشگاهی و خودپردازهای بانکی، ارائه خدمات پرداخت مجازی از طریق اینترنت و موبایل، صدور و شخصیسازی انواع کارتهای نقدی و اعتباری، ارائه سیستمهای نرمافزاری در حوزه مدیریت تراکنشهای پرداخت و خدمات سوئیچ به بانکها و مؤسسات مالی و … متمرکز ساخته است.
پککو با بهرهمندی از توانمندیها و قابلیتهای خود در عرصه فناوریهای نوین موفق شده تا در طی مدت فعالیت خود، محصولات و خدمات نوینی را برای نخستین بار در عرصه پرداختهای الکترونیکی کشور معرفی کند.
در حال حاضر شبکه پرداخت فروشگاهی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با نزدیک به 900،000 دستگاه کارتخوان فروشگاهی در بالغبر 1091 شهر کشور فعال بوده و خدمات پشتیبانی موردنیاز از طریق 49 نمایندگی در تمامی استانهای کشور ارائه میشود. همچنین هزاران سازمان خصوصی و دولتی محصولات و خدمات خود را از طریق سامانههای پرداخت مجازی شرکت (اینترنت و تلفن همراه) ارائه میکنند.
از مهمترین بانکهای طرف قرارداد با شرکت پککو میتوان به بانکهای پارسیان، تجارت، سپه، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، سینا، دی، مسکن، رفاه کارگران، قرضالحسنه مهر ایران، قرضالحسنه رسالت، بانک شهر، پست بانک، صنعت و معدن و موسسه اعتباری کوثر، قوامین اشاره کرد که قرارداد شرکت پککو با بانکهای مذکور درزمینهٔ اتصال و حفظ حساب تسویه پذیرندگان نزد این بانکها است.
برخورداری از نام تجاری معتبر، تنوع محصولات و خدمات موردنیاز مشتریان، شبکه جغرافیایی گسترده فروش و خدمات پس از فروش به بانکها و مؤسسات مالی، بهرهمندی از مراکز مدرن صدور و شخصیسازی کارت کشور با قابلیت صدور و تحویل بیش از 20 هزار کارت در روز، دارا بودن زیرساختها و دانش فنی مناسب، استفاده از نیروهای متخصص و مجرب، تولید سیستمهای نرمافزاری در داخل شرکت، دارا بودن سهم عمده بازار از حیث حجم تراکنشهای پرداخت الکترونیکی و امکان ارائه خدمات کارت در سطح بینالمللی را میتوان از مهمترین نقاط قوت پککو در شبکه پرداخت الکترونیکی دانست.