پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
افزایش خدمات بانک شهر در پیشخوانهای شهرنت
سید مرتضی صالحی با اشاره به فعالیتهای انجام شده درزمینهٔ توسعه بانکداری الکترونیک گفت: «خوشبختانه طی 4 سال گذشته اقدامات زیادی در این خصوص صورت گرفته است و هماکنون توسعه خدمات بانکی از طریق پیشخوانهای شهرنت در دستور کار قرار دارد.»
به گزارش روابط عمومی بانک شهر، قائم مقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامه ریزی بانک شهر با بیان اینکه خدمات بانکی پیشخوانهای شهرنت قابلتوجه است، افزود: «شهروندان در شهرهای سراسر کشور میتوانند در ساعات مختلف شبانهروز، در شهرنتهایی که دارای خودبانک هستند، اقدام به افتتاح حساب کنند. در این بخش، با رعایت دستورالعملهای بانک مرکزی، امکان صدور کارت نقدی نیز وجود خواهد داشت.»
صالحی ادامه داد: «خدمات متنوع دیگری نیز همچون صدور ضمانتنامه بانکی در خودبانکها وجود دارد و به کمک این خدمات، اگر تاجری بخواهد در مناقصهای شرکت کند و بانکها تعطیل باشند، با مراجعه به شهرنتها میتواند ضمانتنامه بانکی با مُهر خیس دریافت کند.»
قائممقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامهریزی بانک شهر اظهار کرد: «درعینحال، بسیاری از تُجار برای دریافت ویزا نیاز به گواهی تمکن مالی دارند، برای این منظور مراجعه به شعب، فرآیندی وقتگیر و هزینهبر خواهد بود، ولی فرد تاجر میتواند در ساعات اداری و غیراداری به پیشخوانهای شهرنت که در نقاط مختلف شهر استقرار یافتهاند، مراجعه کرده و تأییدیه تمکن مالی به شکل لاتین نهایتاً با ۲۵ دقیقه زمان انتظار دریافت کند.»
او افزود: «ارائه صورتحساب بانکی به مشتریان، یکی دیگر از خدماتی است که در شهرنتهایی که دارای دستگاههای خودبانک (VTM) و (RTM) هستند ارائه میشود که پس از ارتباط با شعبه مجازی، امکان امضاء صورتحساب مربوطه میسر میشود.»
صالحی با تأکید بر اینکه تا خردادماه امسال صرفاً ۳۸ درصد خدماتی که در شعب فیزیکی ارائه میشد از طریق شهرنتها قابلارائه بود، گفت: «در حال حاضر با ارائه خدمات جدید که اخیراً ارائه شده (پذیرش چک درون بانکی، الکترونیکی کردن فرم سپرده سرمایهگذاری گنجینه زرینشهر و…) این میزان به 44 درصد افزایش یافته است.»
او در ادامه تصریح کرد: «در خصوص پذیرش چک در شهرنتها، پس از مراجعه مشتریان به خودبانکها و احراز هویت، ارتباط ویدیویی با شعبه مجازی برقرار میشود، چک اسکن شده و در شعبه مجازی پردازش میشود و بعد از انجام کنترلها، پول به حساب فردی که در نزد بانک شهر حساب دارد، واریز و این عملیات همراه با ارسال پیامک به مشتری انجام و رسید نیز ارائه میشود.»
قائممقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامهریزی بانک شهر با تأکید بر اینکه این خدمات صرفاً در این بانک انجام میشود و در سایر بانکها تاکنون چنین امکانی وجود نداشته است، گفت: «تعداد پیشخوانهای شهرنت در پایان سال گذشته به 353 دستگاه رسید و قرار است تا پایان سال جاری به ۴۰۰ دستگاه برسد. همچنین روند توسعه شهرنتها نیز مطابق با پیشبینیهای انجام شده در برنامه استراتژیک بانک تا هزار دستگاه توسعه خواهد یافت.»